لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۳۳

واکنش عراقچی به ادعای سازمان مجاهدین در مورد «تداوم برنامه تسلیحات اتمی ایران»


عباس عراقچی،معاون وزیر خارجه ایران
عباس عراقچی،معاون وزیر خارجه ایران

معاون وزیر خارجه ایران ادعاهای گروه سازمان مجاهدین خلق مبنی بر انجام فعالیت‌های هسته‌ای «پنهانی» در تأسیسات پارچین را «مضحک» و «تکرار سناریوی شکست‌خورده» ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما عباس عراقچی، روز شنبه دوم اردیبهشت، این اقدام سازمان مجاهدین خلق را «خوش‌رقصی» در مقابل هیئت حاکمه جدید آمریکا خواند که به گفته او با هدف «فراهم کردن خوراک برای افراط‌گرایان آن کشور» انجام شده است.

او تأکید کرد که ساختمان نمایش داده شده در نشست خبری گروه سازمان مجاهدین خلق «ساختمان‌های اداری» بوده است.

معاون وزیر خارجه ایران به دولت آمریکا توصیه کرد که در دام «آدرس‌های غلط و پرونده‌سازی‌های گمراه‌کننده» گروه‌های به گفته او «تروریستی» و «حامیان منطقه‌ای آنها» برای «ترویج ایران‌هراسی» نیفتد.

علیرضا جعفرزاده، عضو ارشد سازمان مجاهدین خلق، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران به رغم توافق برجام، «به طور پنهانی برنامه تسلیحات اتمی خود را پیش می‌برد».

او گفته بود که ایران در محوطه جدیدی در مجتمع نظامی پارچین و تحت پوشش «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» موسوم به «سپند» فعالیت‌های مربوط به تولید تسلیحات هسته‌ای را ادامه می‌دهد.

این مقام سازمان مجاهدین همچنین در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو فردا گفت که جزئیات این فعالیت‌های مخفی دولت ایران را در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دولت آمریکا قرار داده است.

گفت‌وگو با علیرضا جعفرزاده از سازمان مجاهدین خلق درباره ادعای ادامه برنامه تسلیحات اتمی ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:17 0:00
لینک مستقیم

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز ۲۵ آذر سال ۹۴ در جلسه ویژه‌ای پس از گزارش مدیرکل آژانس، پرونده ابعاد احتمالی نظامی پرونده اتمی موسوم به پی.ام.دی را بست.

پس از آن نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که ایران به تعهدات خود در توافق اتمی وین پایبند بوده است.

اخیراً هم وزیر خارجه آمریکا، در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان، از پایبندی ایران به مفاد برجام خبر داد، گرچه اعلام کرد که دولت ایالات متحده در حال ارزیابی منافع توافق هسته‌ای ایران برای امنیت ملی آمریکاست.

رکس تیلرسون یک روز پس از انتشار این نامه هم تأکید کرد که واشینگتن در حال بازبینی جامع سیاست‌های خود در قبال ایران است و توافق هسته‌ای تنها دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را به تعویق انداخته و در جلوگیری از این موضوع «شکست خورده است».

XS
SM
MD
LG