لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۰

دادگستری جهرم از اعدام «ضارب زنان جهرمی» در ملأ عام خبر داد


خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس‌کل دادگستری جهرم نوشت که حکم اعدام سعید بهشتی‌فر، فرد ۲۴ ساله‌ای که متهم به حمله «با چاقو» به ۹ زن در سال ۹۳ بود، روز یکشنبه ۳۱ مرداد، در یکی از چهار راه‌های جهرم، در ملأ عام اجرا شده است.

بر اساس اعلام محمد اسمی، رئیس دادگستری شهرستان جهرم، این فرد دو سال پیش با «چاقو » و «از پشت سر» ۹ نفر از زنان در این شهرستان را مجروح کرده بود.

به گفته آقای اسمی، این فرد پس از احراز شدن «صحت عقل در لحظه ارتکاب جرم»، به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده بود و این حکم با تأیید دیوان عالی کشور و رئیس قوه قضاییه روز یکشنبه اجرا شد.

آذر ماه سال ۹۳ گزارش‌هایی درباره حمله به تعدادی از زنان جوان در شهر جهرم در استان فارس از جمله تعدادی دانشجویان دانشگاه آزاد این شهر منتشر شد.

گزارش‌ها درباره این واقعه که پس از حادثه اسیدپاشی به تعدادی از زنان در اصفهان رخ می‌داد، بازتاب وسیعی داشت.

حجت الله رضايی، سرپرست فرمانداری ویژه جهرم، روز شنبه هشتم آذر ۹۳ اعلام کرد که عامل این حملات ظرف ۷۲ ساعت بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کرده است.

پس از آن برخی وب‌سایت‌های خبری از جمله سحام‌نیوز نوشتند که سعید بهشتی‌فر،از نیروهای بسیج بوده و در بازجویی‌های اولیه خود اعتراف کرده که این اقدامات را پس از شنیدن سخنان احمد خاتمی، که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است»، با هدف «نهی از منکر» انجام داده است.

در آن زمان اما محمد رضایی، نماینده جهرم در مجلس نهم، با تکذیب این گزارش‌ها گفته بود که این فرد انگیزه شخصی داشته و پدر ضارب که از نیروهای سپاه پاسداران است، او را تحویل داده است.

بر اساس تصویری که وب‌سایت سحام‌نیوز پیشتر از حکم اعدام سعید بهشتی‌فر منتشر کرده بود، قاضی دادگاه اقدامات متهم را «مصداق عینی تعریف قانونی و فقهی محاربه» تشخیص داده بود.

در حکم دادگاه آمده بود که آقای بهشتی‌فر دانشجوی رشته عمران دانشگاه آزاد بوده و به تازگی به استخدام قراردادی اداره راه و شهرسازی درآمده است.

XS
SM
MD
LG