لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

پوشش همزمان؛ رویدادهای مرتبط با انتخابات مجلس و خبرگان

شهرهای مختلف ایران، هفتم اسفند شاهد برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس و خبرگان بودند و تا اینجا بیشتر نتایج در حوزه‌های مختلف انتخابیه اعلام شده است. خبرهای مرتبط با این رویداد را در رادیو فردا دنبال کنید.

۱۳:۵۶ ۹.۱۲.۱۳۹۴

اطلاعات جدیدی که از نتایج انتخابات مجلس در تهران منتشر شده، هم‌چنان حاکی از پیروزی فهرست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در تهران است. از مجموع دو میلیون و ۷۰۰ هزار رأی شمرده شده، فهرست امید به رهبری محمدرضا عارف، همه ۳۰ کرسی تهران را از آن خود کرده، و با توجه به اینکه نفر سی‌ام این فهرست نزدیک به یک سوم آرا را از آن خود کرده، انتخابات تهران به دور دوم نخواهد کشید.

۱۳:۵۲ ۹.۱۲.۱۳۹۴

تازه‌ترین نتایج اعلام شده از انتخابات مجلس خبرگان در تهران، ناکامی دومین فقیه شورای نگهبان از راهیابی به این مجلس است. ناکامی محمد یزدی در این انتخابات آنجا اهمیت بیشتری می‌یابد که او هم‌اکنون رئیس مجلس خبرگان رهبری است.

دیگر فقیه شورای نگهبان که از راهیابی به مجلس خبرگان باز ماند، محمدرضا مدرسی یزدی است. احمد جنتی، دبیر ذی‌نفوذ شورای نگهبان هم‌اکنون در رده پانزدهم است.

۱۰:۰۴ ۹.۱۲.۱۳۹۴

اخرین نتایجی که صبح یکشنبه از شمارش آرای انتخابات مجلس در تهران اعلام شده، نشان می‌دهد که هر سی نامزد فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان در تهران، بر اصولگرایان پیشی گرفته‌اند.

حدادعادل، رئیس فراکسیون اکثریت در مجلس نهم، و رئیس پیشین مجلس هفتم، نفر ۳۱ است، اما عارف و مطهری همچنان در صدر.

۰۲:۴۴ ۹.۱۲.۱۳۹۴

در تهران، از ساعاتی پیش وزارت کشور، اطلاعیه جدیدی در مورد اعلام نتایج انتخابات صادر نکرده، و در حالی که اخباز غیررسمی از احتمال حذف احمد جنتی و محمد یزدی از فهرست منتخبان خبر می‌دهند، آخرین گزارش رسمی منتشر شده، حاوی فهرستی است که در آن به تعداد آرا اشاره نشده و این دو فقیه شورای نگهبان در یک سوم پایانی لیست قرار دارند.

۰۲:۴۱ ۹.۱۲.۱۳۹۴

برخی خبرهای غیررسمی، متکی بر گزارش‌های شهروندی حاکی است که اصولگرایان در مشهد، در حال از دست دادن کرسی‌های خود در مجلس هستند، و با نپذیرفتن این موضوع، بحث ابطال برخی صندوق‌ها را دنبال می‌کنند. بر پایه این گزارش‌ها، وزیر کشور عازم این شهر است.

۰۰:۲۹ ۹.۱۲.۱۳۹۴

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران، اعلام کرد که از مجموع چهار هزار و ۶۴۱ صندوق برای حوزه انتخابیه شهرستان تهران، شمارش حدود یک هزار صندوق اخذ رأی که به طور عمده مربوط به شمال شهر تهران است، هنوز انجام نشده است.

۲۳:۱۶ ۸.۱۲.۱۳۹۴

پیشتازی فهرست امید در پایتخت، چه چشم‌اندازی را از انتخابات و مجلس آینده ترسیم می‌کند؟ گفت‌وگوی زنده رادیو فردا با حضور اکبر گنجی و تقی رحمانی را هم‌اکنون دنبال کنید، و نظرات خود را با ما و دیگر شنوندگان در میان بگذارید: ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۲۱۱۲

۲۳:۰۹ ۸.۱۲.۱۳۹۴

وزارت کشور می‌گوید، فهرستی که از منتخبان تهران در خبرگان منتشر شده، هنوز نهایی نیست.

در این فهرست ۱۶ نفره، محمدتقی مصباح یزدی در جمع منتخبان نیست، و احمد جنتی و محمد یزدی با یک پله سقوط نیست به فهرست ابتدایی، در جایگاه یازدهم و پانزدهم هستند.

۲۲:۲۰ ۸.۱۲.۱۳۹۴

نتایج خبرگان در تهران نهایی شد و تقی مصباح یزدی در راهیابی به مجلس خبرگان باز ماند. در این فهرست احمد جنتی در رده یازدهم و محمد یزدی در رده پانزدهم قرار گرفته است. جزئیات آرای راه‌یافتگان تهران هنوز اعلام نشده است.

در انتخابات دور پیشین مجلس خبرگان، محمد یزدی، احمد جنتی، و مصباح یزدی به ترتیب در رده‌های چهارم تا ششم بودند. محمدرضا مدرسی یزدی، فقیه منصوب در شورای نگهبان، از کسانی است که نتوانست رأی لازم برای راهیابی به مجلس خبرگان را کسب کند.

۲۱:۳۷ ۸.۱۲.۱۳۹۴

ستاد انتخابات در اطلاعیه ۵۵ خود اعلام کرده است، از مجموع یک میلیون و ۲۹۳ هزار رأی شمارش شده در حوزه انتخابیه تهران، محمدرضا عارف با ۵۸۷ هزار رأی اول و علی مطهری با ۵۱۵ هزار رأی دوم است.

بر اساس آمار ارائه شده کلیه نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در فهرست ۳۱ نفر اول حضور دارند و تنها حداد عادل با ۴۳۵ هزار رأی هفتم است.‎

بیشتر

XS
SM
MD
LG