لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

پوشش همزمان؛ رویدادهای مرتبط با انتخابات مجلس و خبرگان

شهرهای مختلف ایران، هفتم اسفند شاهد برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس و خبرگان بودند و تا اینجا بیشتر نتایج در حوزه‌های مختلف انتخابیه اعلام شده است. خبرهای مرتبط با این رویداد را در رادیو فردا دنبال کنید.

۱۳:۱۷ ۱۵.۱۱.۱۳۹۴

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلا‌ح‌طلبان خبر داد که فهرست اصلاح طلبان برای انتخابات دهمین دوره مجلس، هجدهم و یا نوزده بهمن اعلام می شود.

عارف در حاشیه مراسم ختم سرلشکر سلیمی فرمانده سابق ارتش تا کید کرد که ارائه هر لیستی «منوط به نظر نهایی شورای نگهبان» است.

۱۴:۰۴ ۱۵.۱۱.۱۳۹۴

محمد مهاجری، روزنامه نگار اصولگرا، در یادداشتی نوشته است که خروجی لیست انتخاباتی اصولگرایان بر مبنای تصمیم‌های اعضای جبهه پایداری، ایثارگران و رهپویان انقلاب تنظیم شده و حتی با گنجاندن نام اصولگرایان معتدل در این فهرست مخالفت شده است.

او در این یادداشت در وب سایت خبر آنلاین نوشته است: «انتقادهای جریان معتدل و خردورز اصولگرا به ترکیب شورایی که برای لیست نهایی اصولگرایان تصمیم می گیرد،همچنان به صورت آشکار و نیز در جلسات خصوصی تکرار می شود، اما به نظر می رسد به دلیل غیبت برخی بزرگان اصولگرا و سکوت رودربایستی گونه برخی دیگر از متنفذین،عملا تصمیمات جلساتی را که به انتخاب نامزدهای نهایی منجر می شود،اعضای جبهه پایداری و ایثارگران و رهپویان می گیرند».

او با اشاره به اینکه « تا کنون تعداد نامزدهای معتدل لیست نهایی اصولگرایان از انگشتان یک دست فراتر نرفته است»، افزوده:« شنیده می شود برای برخی از این ۵ نفر نیز مقاومت‌های جدی از سوی تندروهای حاضر در شورای ائتلاف اصولگرایان وجود داشته است.

۱۴:۱۲ ۱۵.۱۱.۱۳۹۴

به گزارش ایلنا، محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری گفته است : «مجلس خبرگان رهبری جای جناح‌بازی، سیاسی‌کاری، جوان‌گرایی و همچنین جای پیران از کارافتاده که نمی‌توانند کاری انجام دهند نیست، بلکه مجلسی مرکب از فقهای جامع است».

۱۴:۱۶ ۱۵.۱۱.۱۳۹۴

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران در جواب خبرنگاری راجع به توصیه‌اش به نامزدهای انتخابات گفته است: "نامزدهای انتخابات هم در دوره نامزدی با هم دوست باشند و هم بعد از ازدواج، همدیگر را دوست داشته باشند."

۱۵:۰۱ ۱۵.۱۱.۱۳۹۴

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشوردر همایش فصلی خانه احزاب گفته است که «شورای نگهبان با این وزارتخانه خیلی همکاری کرد. ما هم با آنها هماهنگی کردیم و نتیجه این تعامل خوب بود».

قرار است نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دهم، فردا ۱۶ بهمن ماه از سوی شورای نگهبان اعلام می شود.

۱۶:۴۹ ۱۵.۱۱.۱۳۹۴

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفته است باید «عفت سیاسی در تبلیغات مجلس خبرگان رهبری» بیشتر شود تا جنبه روحانی انتخابات این مجلس فدای انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی نشود چون مردم، خبرگان را «نمایندگان معنوی» خود می‌دانند.

۱۷:۰۴ ۱۵.۱۱.۱۳۹۴

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز با انتقاد از اینکه دفاعش از بیت آیت الله خمینی، «بهانه‌ای برای مدعیان فدایی بنیانگذار جمهوری اسلامی» شده است، پیش بینی کرد در آینده آنچه که او «توهین و تخریب» توصیف کرده است، بیشتر شود.

به گزارش وب سایت انتخاب، آقای هاشمی در دیدار با جمعی از اهالی رسانه همچنین گفته است که «از قرآن و امام عزیز، آموختم در راه دفاع از اسلام و همچنین افکاری که به آن اعتقاد و ایمان دارم، باید صبور بود».

سخنان تند هاشمی در اعتراض به رد صلاحیت حسن خمینی در انتخابات خبرگان رهبری، واکنش‌های گسترده ای داشته است.

۱۸:۰۸ ۱۵.۱۱.۱۳۹۴

اینستاگرام علی لاریجانی، رئیس مجلس، سه عکس از او در کنار محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده و در توضیح عکس‌ها نوشته است: همایش جایگاه وظایف مجلس خبرگان رهبری

۱۲:۴۳ ۱۶.۱۱.۱۳۹۴

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس دهم امروز در اطلاعیه ای اعلام کرده است داوطلبانی که صلاحیت آنها برای نمایندگی مجلس در مرحله قبلی تایید شده اما بر اساس نظر شورای نگهبان صلاحیت رد شده است، می‌توانند از هفدهم تا نوزدهم بهمن ماه به رای این شورا اعتراض کنند.

۱۲:۵۵ ۱۶.۱۱.۱۳۹۴

جواد هروی عضو فراکسیون رهروان ولایت در مجلس اعلام کرد این فراکسیون لیست انتخاباتی جداگانه نمی دهد بلکه تنها «از اعضاء و نیروهای خود حمایت می کند و با طیفی مستقل و اعتدالی وارد میدان رقابت می شود».

این نماینده مجلس به وب سایت خبرآنلاین گفته است: «احتمال اینکه رهروان ولایت یک حرکت حساب شده در بین مناطق مختلف داشته باشد و برای اعضای خود چتر حمایتی ایجاد کند، بسیار زیاد است».

فراکسیون رهروان ولایت نزدیک به علی لاریجانی رئیس مجلس٬ با سایر اصولگرایان ائتلاف نکرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG