لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۱

فوتبال ساحلی ایران نایب قهرمان جام بین قاره‌ای شد


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با قبول شکست در برابر برزیل، به عنوان نایب قهرمانی جام بین قاره‌ای دست یافت.

این مسابقات مانند تمام دوره‌های پیشین به میزبانی امارات و در ساحل جمیرا برگزار شد. ساحلی‌بازان برزیل با تصاحب جام قهرمانی توانستند برای دومین بار روی سکوی نخست بایستند.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

ملی‌پوشان ایران که در چهار دیدار متوالی موفق به کسب پیروزی شده بودند، این بار مقابل تیم قدرتمند برزیل با نتیجه ۶ بر ۲ شکست را پذیرفتند.

شاگردان محمدحسین میرشمسی سه پیروزی پیاپی در برابر آمریکا، مصر و روسیه رقم زده بودند تا به عنوان صدرنشین به مرحله بعد راه پیدا کنند.

در طرف مقابل، برزیل صدرنشین شد تا دیدار نیمه نهایی را روبروی روسیه برگزار کند. رقابتی کم دردسر که با پیروزی ۷-۰ طلایی پوشان به پایان رسید.

برزیل در مرحله گروهی ۱۱ بار دروازه امارات را گشود؛ با حساب ۵ بر ۲ مقابل لهستان به برتری رسید و ۱۰ بر ۴ تاهیتی را پشت سر گذاشت.

تاهیتی به عنوان تیم دوم از گروه نخست در برابر ایران قرار گرفت و در مسابقه‌ای پر افت و خیز، ۸-۶ شکست خورد تا رای به فینالیست شدن ایران دهد.

ایران سال ۲۰۱۳ هم فینالیست شده و در نهایت به جام قهرمانی رسیده بود اما این بار در کمند تیم قدرتمند برزیل گرفتار شد.

در تاریخ جام بین قاره‌ای فقط سه تیم روسیه، برزیل و ایران سابقه کسب عنوان قهرمانی را دارند. ایران با چهار دوره صعود به نیمه نهایی، در مجموع به یک طلا، یک نفره، یک برنز و یک عنوان چهارمی دست یافته.

ملی پوشان ایران در دیدار پایانی، در دومین دقیقه با گل زیبای مسیگر پیش افتادند ولی برزیل خیلی زود نتیجه را جبران کرد و پنج گل پیاپی زد تا برتری فنی خود را به نماینده قدرتمند آسیا دیکته کند.

در ادامه، دو تیم بار دیگر دروازه‌ هم را باز کردند. گل دوم ایران را محمد احمدزاده به ثمر رساند. این ششمین گل او در این مسابقات بود.

پیش از دیدار ایران و برزیل، مسابقه‌ رده‌بندی بین روسیه و تاهیتی انجام شد و به برتری روس‌ها انجامید. لهستان نیز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.

در بازی ایران و برزیل، کاتارینیو با وجودیکه بیشتر در امور دفاعی تیمش مشارکت داشت، دو گل زد و نقش پررنگی در قهرمانی سلسائو داشت.

گفته می‌شد پیمان حسینی دروازه‌بان ایران به این مسابقه نمی‌رسد اما او با وجود آسیب دیدگی درون دروازه قرار گرفت و در پایان رقابت‌ها به عنوان بهترین دروازه‌بان برگزیده شد تا یادبود ویژه را هم دریافت کند.

از تیم ایران، اکبری به دلیل ضربه‌ خطرناک روی ساق ژاویر در جریان بازی کارت قرمز گرفت تا ایران مطابق قوانین، سه دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی کند. ژاویر با هشت گل زده، عنوان آقای گلی را نصیب خود کرد.

مسلم مسیگر از ایران و موریزینو از برزیل با هفت گل زده در رده دوم مشترک قرار گرفتند.

ایران در حالی به عنوان نایب قهرمانی جام بین‌ قاره‌ای رسید که پیشتر به دلیل کمبود بودجه، از اعزام رشته‌های تیمی به بازی‌های آسیایی ساحلی خودداری شد. فوتبال ساحلی ایران در آن مسابقات، بخت اصلی قهرمانی بود.

XS
SM
MD
LG