لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۲

بازیکنان ایران در جام بیستم: ​رحمان احمدی


مرداد ۱۳۵۹ در نوشهر به دنیا آمده. در جمع خویشاوندانش در مازندران، کشتی‌گیران مطرحی هم حضور دارند اما او به سمت فوتبال رفت. ابتدا در پست مهاجم بازی می‌کرد و به همین خاطر شماره مورد علاقه‌اش ۱۰ است.

درخشش او درون دروازه سایپا باعث شد این تیم سال ۸۶ با سرمربیگری علی دایی قهرمان لیگ برتر شود. همین عنوان را دوبار با سپاهان اصفهان کسب کرد. با پرسپولیس نیز فاتح جام حذفی شد.

اما آغاز فوتبال او با تیم جوانان شموشک نوشهر بوده. وقتی مهدی رحمتی از ترکیب تیم ملی کنار ماند، کارلوس کی‌روش سه بازی سخت در مرحله مقدماتی جام جهانی در پیش داشت و کمتر کارشناسی برای ایران، حتی بخت صعود به عنوان تیم دوم را قائل بود.

انتخاب کی‌روش برای درون دروازه، رحمان احمدی نام داشت که اغلب هواداران نسبت به صحت چنین این انتخابی با تردید می‌نگریستند. او ابتدا در دیدار دوستانه مقابل عمان سه گل خورد. کیفیت به ثمر رسیدن گل‌ها به نحوی بود که نمی‌شد سنگربان ایران را مقصر دانست. گرچه انتقادات تند پیمان یوسفی از رحمان احمدی را در حین گزارش زنده برای تلویزیون ایران، در پی داشت.

پس از مسابقه، گاسپار مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی به خبرنگاران گفت: دروازه‌بان ما هیچ اشتباهی نداشت و در دریافت گل‌ها مقصر نبود. با این حال گزارشگر مسابقه بسیار شدید از او انتقاد کرد و باعث شد همسر رحمان در حین تماشای مسابقه به بیمارستان منتقل شود.

رحمان احمدی در چنین شرایطی، درون دروازه تیم ملی ایستاد و به طرز باشکوهی، در سه مسابقه پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. دفع موقعیت طلایی کره جنوبی در اولسان در واپسین دقایق، باعث شد ایران به عنوان سرگروه، راهی جام جهانی شود.

افت مقطعی رحمان در لیگ برتر، منجر به نیمکت‌نشینی او در سپاهان شد. اما در ادامه، مجدداً فرم مطلوب خودش را پیدا کرد و در برخی بازیهای غیر رسمی اردوی آفریقای جنوبی، همچنین بازی دوستانه ایران با مونته نگرو، درون دروازه تیم ملی ایستاد. گرچه با حضور دانیال داوری، حقیقی و سوشا مکانی، رقابت برای تصاحب پیراهن شماره یک تیم ملی بالا بود و تا واپسین روزهای اردو نیز ادامه پیدا کرد.
XS
SM
MD
LG