لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۴

پرسپولیس قهرمان نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران شد


تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر سیاه‌ جامگان مشهد، عنوان نخست رقابت‌های نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران را نصیب خود کرد.

در آغاز هفته پانزدهم لیگ برتر، پرسپولیس با گل‌های کمال کامیابی‌نیا، رامین رضاییان و مهدی طارمی از سد سیاه جامگان گذشت.

با این نتیجه شاگردان برانکو ایوانکوویچ ۳۲ امتیازی شدند و نتایج دیدارهای باقی مانده از هفته پایانی دور رفت، تاثیری در صدرنشینی این تیم نخواهد داشت. سیاه جامگان هم در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید‌جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه (محمد انصاری)، احمد نوراللهی (حمیدرضا طاهرخانی)، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (علی علیپور)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی به میدان رفتند.

این آخرین بازی نوراللهی در پرسپولیس بود. او که به اجبار باید برای خدمت سربازی از تیمش جدا شود، با چشمانی گریان و با تشویق پرشور هواداران، تیمش را به مقصد تراکتورسازی تبریز ترک کرد.

ایوانکوویچ در پایان بازی گفت: نمایش بسیار زیبایی داشتیم. از همه زیباتر، همدلی بازیکنان و هواداران‌ بود.۹۰ دقیقه بازی را در کنترل داشتیم و اجازه ندادیم حریف تهدیدمان کند. تلاش می‌کنیم با نتایج خوب، جشن قهرمانی بگیریم.

سرمربی پرسپولیس درباره جدایی اجباری احمد نوراللهی گفت: «سیدجلال حسینی قبل از بازی به من گفت اگر موافقید بازوبند کاپیتانی را به نوراللهی بدهیم که من موافقت کردم. بچه‌ها نشان دادند چقدر نوراللهی برای تیم، بازیکن مهمی است.»

خداداد عزیزی هم گفت: «هر کسی که کور نباشد می‌فهمد تحقیر کردن یعنی چه. من به خاطر باختن ناراحت نیستم، به خاطر تحقیر ناراحتم. هیچ موقعیت گلی نداشتیم. هیچ چیز نداشتیم و دستمان بالا بود. شانس آوردیم و باید هشت گل می‌خوردیم.»

سرمربی سیاه جامگان درباره مشکلات مالی تیمش به خبرنگاران گفت: وضع مالی مملکت خوب نیست. الان در روزنامه شما پول هست؟

ستاره سابق فوتبال آسیا و باشگاه اف ث کلن آلمان درباره فهرست ورود و خروج تیمش در نیم فصل تاکید کرد: با این فوتبالی که بازی کردیم، هرکس می‌خواهد برود، می‌تواند برود.

در سایر دیدارها، پیکان با سرمربیگری مجید جلالی که دو بازی قبلی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، مقابل فولاد هم به برتری رسید. پیکان این دیدار را دو بر یک برد تا به رتبه سوم جدول صعود کند.

استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی هم با گل دقیقه پایانی حسن بیت سعید، موفق شد صبا قم را از پیش رو بردارد. صبا با این شکست، حالا فقط ماشین سازی تبریز را پایین‌تر از خود می‌بیند.

XS
SM
MD
LG