لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۹

فرهنگ در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری خرداد ۹۲

دومین مناظره هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲، روز چهارشنبه ۱۵ خرداد برگزار شد. رادیو فردا در طول برگزاری این مناظره مهم‌ترین نکات آن را به طور زنده با کاربران خود به اشتراک گذاشت.

۱۶:۳۸ ۱۵.۳.۱۳۹۲
دفاع جلیلی از نقش دولت در حوزه فرهنگ: به جای تهدیدهای فرهنگی به فرصت‌های فرهنگی نگاه کنیم... نباید به فرهنگ با نگاه صرفا سیاسی نگاه کرد... دولت باید در حوزه فرهنگی نقش داشته باشد.
۱۶:۴۱ ۱۵.۳.۱۳۹۲
موضع حداد عادل در مورد سانسور: آقای روحانی از سانسور ابراز نگرانی کردند... من هم مدافع سانسور نیستم اما سوال این است که اگر در یک اثر هنری به باورهای دینی، به مقدسات اهانت بشود، یا ریشه‌ها و پایه‌های اخلاقی جامعه مورد هجوم قرار بگیرد، شما اجازه انتشار آن اثر هنری را می‌دهید؟
۱۶:۴۵ ۱۵.۳.۱۳۹۲
تأکید روحانی بر بر آزادی رسانه‌ها: راه حل این است که وقتی سیاست‌ها را دولت تعیین می‌کند و قانون شفاف می‌شود، مسئولیت را به نهاد صنفی واگذار کنیم... کار را به پیشکسوتان فرهنگی واگذار کنیم... اگر می‌خواهیم فساد در جامعه نباشد، به رسانه‌ها و مطبوعات آزادی بدهیم. ما در فرهنگ قیم نمی‌خواهیم، قوام می‌خواهیم.
۱۶:۴۵ ۱۵.۳.۱۳۹۲
محمدرضا عارف پشت تریبون قرار گرفت.
۱۶:۵۰ ۱۵.۳.۱۳۹۲
عارف: حوزه فرهنگ و هنر و اجتماعی جزو اولویت‌های من است... من بر تغییر نگاه و نگرش به حوزه فرهنگ و هنر تأکید دارم... تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی باید به حداقل برسد... امور فرهنگ و هنر باید به اهل فرهنگ و هنر سپرده شود.
۱۶:۵۰ ۱۵.۳.۱۳۹۲
دفاع عارف از حق فعالیت فرهنگی: فعالین حوزه فرهنگ و هنر کارمندان دولت نیستند که بتوانیم با بخشنامه و بودجه آن‌ها را به تولید آثار فرهنگی وادار کنیم... فعالیت و تلاش در حوزه فرهنگ و هنر یک حق است، یک امتیاز نیست... به جای کنارگذاشتن برجستگان فرهنگ و هنر بر اساس سلیقه، باید از آن‌ها به عنوان سفرای فرهنگی استفاده کنیم.
۱۶:۵۱ ۱۵.۳.۱۳۹۲
ولایتی و «فرهنگ مقاومتی»: محوریت فرهنگ باید بر فرهنگ خودی باشد و باید یک نوع فرهنگ مقاومتی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ملی شکل بدهیم.
۱۶:۵۲ ۱۵.۳.۱۳۹۲
حداد عادل: در این که فرهنگ باید به دست اهل فرهنگ باشد شکی نیست، اما دولت‌ها هم وظایف فرهنگی دارند.
۱۶:۵۵ ۱۵.۳.۱۳۹۲
روحانی: تصدی‌گری دولت طبق قانون اساسی باید به حداقل برسد... بگذاریم دست مردم در حوزه فرهنگ باز بشود و اینقدر مداخله در فرهنگ مردم و زندگی خصوصی مردم نداشته باشیم.
۱۶:۵۷ ۱۵.۳.۱۳۹۲
قالیباف در نقد اظهارات عارف: به جای انتقاد در مورد نحوه اصلاح معضلات فرهنگی صحبت بکنیم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG