لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

سانحه هواپیمای ماهان در خارگ؛ «سرنشینان در سلامت هستند»


بروز سانحه برای یک هواپیمای شرکت ماهان در فرودگاه خارگ (خارک)، روز یکشنبه به مسدود شدن باند فرودگاه انجامید. این سانحه در پی خروج هواپیما از باند در هنگام فرود روی داده اما به هیچ‌یک از سرنشینان هواپیما آسیبی نرسیده است.

روز یکشبنه خبرگزاری‌ها به نقل از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هوایی ماهان نوشتند که یک فروند هواپیمای آر جی ۱۰۰ ماهان، پس از فرود در فرودگاه خارگ در انتهای باند از مسیر خود منحرف شده است.

رضا جعفرزاده، مسئول روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور، در گفت‌وگو با ایرنا، یادآور شد که این هواپیما از اهواز به مقصد خارگ پرواز داشته، و هنگام فرود، به علت وزش شدید باد از باند فرودگاه خارج شده است.

او اضافه کرد که همه مسافران این پرواز در سلامت کامل هستند، و شرکت ماهان به دنبال پرواز جایگزین برای جابه‌جایی مسافران در این مسیر است.

فارس اما به نقل از روابط عمومی شرکت ماهان نوشت که این هواپیما به دلیل «وجود باد نامتعارف» از باند خارج شده، و این موضوع «موجب خسارت به چرخ جلوی این هواپیما نیز شده است».

فارس نوشته است که علاوه بر چرخ، دماغه هواپیما نیز آسیب دیده و به زمین خورده است.

شرکت ماهان، سرنشینان این هواپیما را «۷۹ مسافر و ۹ خدمه» اعلام کرده و گفته است که هواپیمای دیگری برای اعزام مسافران بعدی این هواپیما (مسیر خارگ-شیراز) در حال حاضر به خارگ اعزام شده است.

این در حالی است که ایرنا به نقل از مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر نوشته است که پس از این سانحه، باند فرودگاه خارگ مسدود شده، و «به احتمال فراوان تا فردا (دوشنبه) بازگشایی می‌شود».

عباس محمدی همچنین گفته است که «جزئیات بیشتر این سانحه پس از بررسی کارشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود».

بر اساس آمارهای اعلام شده، شرکت هواپیمایی ماهان چهار هواپیمای آر جی ۱۰۰ در ناوگان هوایی خود دارد که در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ میلادی فعالیت خود را آغار کرده‌اند و به این ترتیب هواپیمایی سانحه دیده، عمری کمتر از ۲۰ سال دارد.

XS
SM
MD
LG