لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۵

حمله انتحاری به محل مراسم یادبود احمد ولی کرزی در قندهار


گزارش‌های رسیده از قندهار حاکی است حمله انتحاری به مسجد محل برگزاری مراسم یادبود احمد ولی کرزی، برادر رئیس‌جمهور افغانستان، خساراتی را بر جای گذاشته و تاکنون به کشته شدن چهار تن از جمله امام جماعت این مسجد و رئیس شورای علمای شهر قندهار انجامیده است.

گرچه هنوز منابع رسمی گزارش دقیقی در مورد میزان تلفات این انفجار اعلام نکرده‌اند اما خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی مقام‌های رسمی گزارش داده است که این انفجار تا کنون چهار کشته بر جای گذاشته است.

پیشتر سید شاه سقیم، خبرنگار رادیو مشعل، وابسته به رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، در قندهار، بر پایه گزارش‌های اولیه، از کشته شدن امام جماعت مسجد سره جامع، در این حمله انتحاری خبر داده بود و گفته بود که به دلیل شدت انفجار، انتظار می‌رود که میزان تلفات بیشتر شود.

وقوع این انفجار و انتحاری بودن آن توسط صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان تأیید شده و این مقام دولتی همچنین تأیید کرده که مولوی حکمت‌الله حکمت، رئیس شورای علمای قندهار در میان کشته شدگان بوده است.

در این میان خبرگزاری فرانسه به نقل از یک عضو شورای ولایتی قندهار که در محل انفجار حاضر بوده از کشته شدن دست کم یک نفر و زخمی شدن چهار تن دیگر خبر داده است.

این در حالی است که گزارش خبرگزاری رویترز از قندهار حاکی است که در اثر این این حمله انتحاری بیش از ۱۳ تن از نمازگزاران در این مسجد مجروح شده‌اند.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی طلوع در افغانستان، از وقوع انفجار دیگری در نزدیکی این مسجد خبر داده که هنوز اطلاع دیگری از آن منتشر نشده است.

احمد ولی کرزای، برادر کوچکتر حامد کرزای، رئيس‌جمهور اين کشور و يکی از سياستمداران قدرتمند در جنوب افغانستان، روز سه‌شنبه در پی یک سوءقصد در منزل خود در قندهار کشته شد.
XS
SM
MD
LG