لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۹

لیگ بر‌تر فوتبال ایران؛ همه برای تراکتورسازی بازی کردند


بازی استقلال و سپاهان
بازی استقلال و سپاهان
هفته هفدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با انجام سه بازی آغاز شد و هر سه مسابقه نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید. به این ترتیب تراکتورسازی تبریز با وجود یک بازی کمتر نسبت به تیم‌های مدعی استقلال، سپاهان و فولاد که امروز به میدان رفتند، در صدر جدول باقی ماند.

تراکتورسازی سه بازی پیاپی خانگی را پیش رو دارد و در صورت تصاحب کامل امتیازات، حاشیه امنیت مناسبی را در صدر جدول ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که رتبه نخست لیگ امسال از نخستین هفته تاکنون، به خاطر فاصله کم بین مدعیان، دستخوش تغییرات فراوانی بوده است. سه مساوی بدون گل پنجشنبه، غیر از تراکتورسازی به سود دیگر تیم‌های بالای جدول یعنی نفت و پرسپولیس هم بود.

این هفته استقلال تهران در ورزشگاه فولادشهر به مصاف سپاهان رفت. امید ابراهیمی در نیمه نخست با شوتی سنگین، دروازه استقلال را تهدید کرد. او در ادامه بازی روی ضد حمله در حالی که می‌توانست پاس گل بدهد، تعلل کرد و فرصت از دست رفت. در دقیقه ۸۰ هم ضربه سر محمد غلامی را مهدی‌ رحمتی مهار کرد.

در طرف مقابل رحمان احمدی دروازه‌بان سپاهان شوت هاشم بیک‌زاده را دفع کرد. در دقیقه ۸۷ هم ضربه سر محمد قاضی مهاجم استقلال را علی حمودی از روی خط دروازه‌ برگشت داد.

با این مساوی استقلال ۲۹ امتیازی شد و در رده سوم باقی ‌ماند. سپاهان ۲۶ امتیازی همچنان ششم است. در ترکیب سپاهان رحمان احمدی، هادی عقیلی، شجاع خلیل‌زاده، علی‌ حمودی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اروین بولکو، حسین پاپی، علی کریمی (امید جهان عالیان)، یعقوب کریمی (مهدی شریفی) و محمد غلامی (امیر حسین کریمی) بازی کردند.

در ترکیب استقلال هم مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، هاشم‌ بیک‌زاده، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، ساموئل، سیاوش اکبرپور (مهرداد اولادی)، محمدمهدی نظری (خسرو حیدری) و محمد قاضی به میدان رفتند.

امیر قلعه‌نویی پس از بازی گفت: «در ایجاد موقعیت‌ خطرناک بهتر بودیم و اگر قاضی دقت بیشتری می‌کرد برنده می‌شدیم. در آینده مجید غلام‌نژاد هم به تیم ما اضافه می‌شود و قدرت هجومی ما بیشتر خواهد شد. الان یک امتیاز هم در اصفهان بد نیست. از تیم ما جمشیدیان مصدوم است. در مورد آرش برهانی هم تشخیص من بود که در فهرست ۱۸ نفره نباشد.»

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان هم گفت: «احسان حاج صفی را در هافبک چپ گذاشتم زیرا کی‌روش در بازی با تایلند گفته اگر کسی در باشگاهش در پستی که من تعیین می‌کنم بازی نکند، قطعاً جایش را در جام جهانی از دست می‌دهد. ما وظیفه داریم به تیم ملی هم کمک کنیم و به استقبال تیم ملی برویم. باید به ملی‌پوش خودمان کمک کنیم. نباید دیوار بگذاریم مقابل بازیکنی که در تیم ملی است.»

کرانچار درباره جدایی آرش افشین گفت: «او موردی مشابه مجتبی جباری داشت. با وجود همه صحبت‌هایی که داشتیم تا روی تیم خودمان متمرکز باشد، بدون اطلاع ما با فولاد صحبت کرده بود. حتی گفت ذهنم اینجا نیست و مثل جباری از تیم جدا شد. شاید اینها ستاره شمرده شوند اما ستارگان واقعی کسانی هستند که وقتی قرارداد امضا کردند، در تمرینات، اردو و مسابقه رفتار حرفه‌ای داشته باشند.»

در دیگر بازی‌های برگزار شده راه‌آهن و سایپا در ورزشگاه اکباتان به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه گلی در بر نداشت. راه‌آهن در رده سیزدهم است و سایپا هم که می‌توانست با برتری در این مسابقه به جمع مدعیان بپیوندد، جمع امتیازهای خود را به عدد ۲۴ رساند تا در رتبه هفتم قرار بگیرد.

انگین فیرات سرمربی سایپا گفت: «همه دیدند که در نیمه اول داور یک پنالتی صد در صد برای ما اعلام نکرد و به کاوه رضایی اخطار داد تا او سه کارته شود و دیدار بعدی را از دست بدهد. در تلویزیون نشان می‌دهند که خطا صورت گرفته اما تا تیم سایپاست، این مسائل ادامه پیدا می‌کند. در نیمه دوم هم یک پنالتی به سود ما اعلام نشد. سجاد مشکل‌پور هم حرفه‌ای عمل نکرد و به علت اعتراض، کارت زرد گرفت تا او هم بازی بعدی را از دست بدهد.»

فجر سپاسی و فولاد خوزستان در ورزشگاه حافظیه به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه این مسابقه هم ۰-۰ شد. در دور رفت فولاد خوزستان ۱-۰ برنده شده بود. فولاد بعد از هفته یازدهم که توانست ملوان را شکست دهد دیگر به پیروزی نرسیده و طی پنج مسابقه قبلی خود دو شکست و سه تساوی را متحل شده. شاگردان حسین فرکی با این تساوی ۲۹ امتیازی شدند و در رده چهارم قرار گرفتند.
XS
SM
MD
LG