لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۵۵

واکنش قالیباف به منتقدان واگذاری زمین‌های شهرداری: به حالشان غصه می‌خورم


 محمدباقر قالیباف و همسرش زهرا سادات مشیر
محمدباقر قالیباف و همسرش زهرا سادات مشیر

شهردار تهران در واکنش به منتقدان واگذاری ده‌ها هزار متر زمین از زمین‌های شهرداری به خیریه‌ای که همسرش عضو هیات امنای آن است، گفت که «آدم به حال آن‌ها غصه می‌خورد».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه، ۵ آبان، گفت: «می‌گویند که قالیباف ۱۴۹ هزار متر مربع زمین به همسرش داده است که آدم به حال آنها غصه می‌خورد».

وی تاکید کرد که این زمین برای ساخت یک بیمارستان به «خیریه امام رضا» واگذار شده و همسرش نیز یکی از ۹ عضو هیات امنای این خیریه است.

آقای قالیباف اضافه کرد: «کل این بیمارستان هم وقف است اما ببینید چه حرف‌هایی می‌زنند؟».

رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، به تازگی خبر داده که ۴۹ هزار و ۶۰۸ متر مربع زمین در منطقه ۲۲ تهران به قیمت هر متر مربع ۱۴۹ هزار تومان به یک مؤسسه خیریه واگذار شده که زهرا سادات مشیر، همسر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، یکی از اعضای هیات امنای آن است.

اعضای شورای شهر نیز از «کمک چند ده میلیارد تومانی» شهرداری به این مؤسسه در چند سال اخیر خبر داده‌اند.

در آگهی‌های فروش زمین در منطقه ۲۲ تهران، هر متر مربع که امکان ساخت واحد مسکونی در آن باشد، بیش از سه میلیون تومان به فروش می‌شود.

با این حال شهرداری تهران اعلام کرده که این زمین «به نرخ کار‌شناسی روز» واگذار شده و اموال این مؤسسه متعلق به هیچ شخص حقیقی و حقوقی نیست و «کاملاً وقف عام است».

به گفته شهرداری تهران، این زمین از ابتدا برای فعالیت‌های درمانی عام‌المنفعه در نظر گرفته شده بود و قرار است یک مرکز درمانی تحت نظارت مجید سمیعی، جراح مشهور مغز و اعصاب ایرانی-آلمانی، در آن ساخته شود که ساخت آن «در مراحل انتهایی قرار دارد».

درمقابل آقای حافظی روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که واگذاری زمین به این خیریه «در صورت‌های مالی سال ۹۰ شهرداری تهران ثبت نشده است».

به گفته آقای حافظی، از بودجه شهرداری حدود ۶۰ میلیارد تومان به این پروژه پرداخت شده اما «هیچ تفاهم‌نامه‌ای تا این تاریخ بین شهرداری و متولیان پروژه مبادله نشده است».

پیش از موضوع واگذاری زمین به «خیریه امام رضا» نیزموضوع واگذاری املاک شهرداری تهران به مدیران این نهاد، اعضای شورای شهر، دو نفر از خبرنگاران صدا و سیما و برخی افراد دیگر خبرساز شده بود.

بر اساس تصویر منتشر شده از نامه سازمان بازرسی کل کشور در وب‌سایت معماری‌نیوز و برخی رسانه‌های دیگر، شهرداری تهران ۲۰۰ ملک متعلق به این شهرداری را «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «۵۰ درصد» تخفیف و در قسط‌های «۶۰ ماهه» به برخی مدیران این نهاد و افراد دیگر وابسته یا نزدیک به شهردار تهران فروخته است.

با این حال این سازمان روز ۱۳ شهریور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که نامه منتشر شده «گزارش نهایی سازمان محسوب نمی‌شود».

یاشار سلطانی، مدیرمسئول «معماری‌نیوز»، وب‌سایت افشاکننده واگذاری املاک شهرداری تهران، روز شنبه ۲۷ شهریور، پس از مراجعه به دادسرا بازداشت شد و همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

در همین حال احمد حکیمی پور، عضو شورای شهر تهران، به اتهام دادن نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره واگذاری املاک شهرداری تهران به یاشار سلطانی به دادسرا احضار شده و صبح روز سه‌شنبه، ۴ آبان، به این دادسرا مراجعه کرده بود.

XS
SM
MD
LG