لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۸

لوفت‌هانزا روابط خود را با ایران افزایش می‌دهد


پس از ورود دوباره شرکت کی‌ال‌ام به ایران شرکت آلمانی لوفت‌هانزا اعلام کرد علاوه بر افزایش پروازها، روابط خود را هم با خطوط هوایی ایرانی افزایش خواهند داد.

ینس بیشوف نایب رییس اجرایی شرکت لوفت‌هانزا با بیان این‌که این شرکت برنامه‌ریزی جدی برای افزایش رابطه خود با صنعت هواپیمایی ایران را در دستور کار خود قرار داده، گفت :«در طول چند سال گذشته پروازهای برنامه‌ای خود را به ۲۷ پرواز هفتگی رسانده‌ایم و این امر نشان می‌دهد که رابطه ما با ایران هرگز تا این حد پیشرفت نکرده بود و این رقم نیز می‌تواند در آینده نزدیک افزایش یابد. در حال حاضر پروازهای هفتگی ما به مقصد مونیخ و وین در اروپا و تهران و اصفهان در ایران انجام می‌گیرد و این پروازها در قیاس با سال‌های گذشته افزایشی دوباره داشته است.»

نایب رییس اجرایی شرکت لوفت‌هانزا با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای نوسازی ناوگان و مدرن‌سازی هواپیماهایش، تصریح کرد: «در حال حاضر لوفت‌هانزا حدود ۷۰۰ فروند هواپیما دارد. از این رقم حدود ۲۶۰ هواپیما با هزینه ۳۶ میلیارد یورویی نوسازی و بهسازی خواهند شد که در این راستا بیش از ۵۰ فروند هواپیمای جدید از مدل هواپیماهای ۷۷۷ بوئینگ ۳۲۰ ایرباس و بمباردیه به ناوگان تزریق خواهد شد. از آغاز سال میلادی تخفیف‌ها و برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده و از سوی دیگر با افزایش پروازهای کانکشن به آمریکای شمالی و کانادا تلاش شده گزینه‌های مدنظر برای ایرانی‌ها افزایش یابد. افزایش تعداد پروازها به دلیل تقاضاهایی بوده که در بازار ایران وجود داشته است. آمارهای ما نشان می‌دهد در طول سه سال گذشته آمار توریست‌ها حدودا سه برابر شده و پیش‌بینی ما این است که این رقم در آینده افزایش بیشتری نیز پیدا کند.

وی افزود: «شرکت ما با بیش از ۱۰ ایرلاین از آمریکا گرفته تا شرق آسیا پیمان‌های مشترکی دارد و این موضوع قطعا مدیریت بازار را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در صورت فراهم شدن برخی از پیش شرط های لازم امکان ارتباط و همکاری مستقیم میان لوفت‌هانزا با خطوط هوایی ایرانی وجود خواهد داشت.

با توجه به نوسازی خطوط هوایی ایران ما به طور جدی نسبت به این تغییرات خوشبین هستیم و در این مسیر قطعا از افزایش همکاری‌ها استقبال خواهیم کرد. ما به بازار ایران به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای منطقه نگاه می‌کنیم و برای افزایش حضور خود در این بازار برنامه‌ریزی خواهیم کرد.»

شرکت لوفت‌هانزا در حال حاضر بزرگترین ایرلاین اروپایی به حساب می‌آید. این شرکت آلمانی در طول سال‌های تحریم نیز پروازهای خود به ایران را قطع نکرد، پس از لغو تحریم‌ها تعداد پروازهای خود را به ۲۷ پرواز هفتگی رسانده است .

حدود دو ماه قبل اصفهان نیز به عنوان دومین مقصد هوایی لوفت‌هانزا در ایران کار خود را آغاز کرد.

گذشته از این شرکت آلمانی، باقی شرکت‌های هوایی هم در حال بازگشت یا گسترش فعالیت خود درایران هستند.

پس از توافق هسته‌ای بیشتر خطوط هوایی که به ایران پرواز خود را قطع کرده بودند دوباره در حال بازگشت به ایران هستند در آخرین مورد شرکت کی‌ال‌ام قدیمی‌ترین ایرلاین فعال جهان هم به ایران باز گشته است.

رنه دوگروت، مدیر عملیاتی شرکت کی‌ال‌ام در کنفرانس خبری در تهران گفته است: «ما خوشحالیم که به تهران برگشتیم. این بازگشت دوباره کار سادهای نبود و فرآیند طولانی را سپری کردیم؛ سعی داریم بهترین شرکت هواپیمایی اروپا در جلب رضایت مشتریان باشیم. از این رو طی چند ماه گذشته تغییراتی در دستور کار قرار داده‌ایم که در همین مدت با نتایج مثبتی همراه بوده است. امسال ۱۴ مقصد جدید به مسیرهای پروازی کی‌ال‌ام اضافه شده که جدیدترین آنها تهران است. ما از سال ۱۹۴۸ میلادی تا ۳ سال قبل یعنی به مدت ۶۵ سال به تهران پرواز داشتیم.»

ژیل روشه مدیرعامل منطقه کشورهای خلیج فارس کی‌ال‌ام نیز به همکاری کی‌ال‌ام و ایرفرانس اشاره کرد و گفته است: «ظرفیت مسافرت بیش از دو هزار نفر در طول هفته توسط چهار پرواز کی‌ال‌ام و سه پرواز ایرفرانس از تهران به اروپا وجود دارد.»

پس از مذاکرات ورود شرکت‌هایی چون ایرفرانس، بیریتیش ایرویز، هواپیمایی اتریش، ایرآسیا و هواپیمایی تایلند به آسمان ایران از سر گرفته شد تا جایی که فرودگاه امام رسما اعلام کند در حال حاضر پذیرای ۵۷ ایرلاین مختلف داخلی و خارجی است.

شرکت‌های دیگری هم به زودی به آسمان ایران باز خواهند گشت. یکی از این شرکت ها ایر ایندیا است.

پروازهای شرکت دولتی ایر ایندیا که دو دهه گذشته پروازهای خود را به ایران لغو کرده بود دوباره از سر گرفته خواهد شد.

این پروازها دوبار در هفته از دهلی به تهران انجام خواهند گرفت و قرار است از ماه آوریل سال آینده میلادی آغاز به کار کند.

پیش‌بینی می‌شود ایرانی‌ها سالانه بیش از سه میلیارد دلار برای خرید بلیط شرکت‌های هوایی خارجی هزینه می‌کنند.

XS
SM
MD
LG