لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۷

مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی استعفا کرد


مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، در نامه‌ای از حصر خانگی، از سمت خود استعفا کرد و خواستار آن شد که اعضای این حزب «بدون دخالت عواطف و احساسات» و به دلیل «مصالح مهمتر» درخواست استعفای او را قبول و دبیر کل جدید حزب را انتخاب کنند.

آقای کروبی در این نامه که روز دوشنبه،۶ دی، در وبسایت حزب اعتماد ملی منتشر شده است، تاکید کرد که به دلیل حصر خانگی «غیرقانونی» که زمان پایان آن نامعلوم است، امکان پیگیری مسائل حزب را ندارد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی از اعضای این حزب تقاضا کرد که «بدون دخالت عواطف و احساسات» و به دلیل «مصالح مهمتر حزب»، درخواست استعفای او را قبول و «با مدیریت» رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، دبیرکل جدید را انتخاب کنند.

دلایل کناره‌گیری مهدی کروبی از دبیرکلی اعتماد ملی؛ دیدگاه محمدصادق جوادی حصار
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:44 0:00
لینک مستقیم

آقای کروبی در این نامه همچنین خواستار آن شد که اعضای حزب اعتماد ملی از «هرگونه تشتت و اختلاف ...به‌شدت اجتناب» کنند.

وی از اعضای این حزب اصلاح‌طلب درخواست کرد که ضمن حفظ استقلال خود با دیگر گروه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب «تعامل و همکاری داشته باشد».

آقای کروبی همچنین به گروه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب توصیه کرده که «از خودمحوری و برتری‌جویی نسبت به دیگران پرهیز و اجتناب کنند که بعدها مجبور به ذلت و زبونی نشوند و مجبور نباشند، خلاف عقیده‌شان سخنانی بگویند و مواضعی بگیرند که مورد بی‌اعتنایی ارباب قدرت قرار بگیرد».

نامه آقای کروبی درباره انتخاب دبیر کل جدید حزب «با مدیریت» رسول منتجب‌نیا درحالی است که پیش از این گزارش‌هایی درباره استعفای آقای منتجب‌نیا از سمت قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی منتشر شده بود.

براساس این گزارش‌ها، شورای مرکزی حزب اعتماد ملی موافق «تعامل» این حزب با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بوده اما آقای منتجب‌نیا مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده بود.

پس از این اختلاف‌ها، روابط عمومی حزب اعتماد ملی اعلام کرده بود که این حزب سخنگو ندارد اما اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی این حزب، در واکنش به این اطلاعیه گفته بود که تغییر سخنگو از وظایف شورای مرکزی است نه قائم‌مقام حزب.

خبرگزاری ایلنا نیز روز شنبه چهارم دی،خبر داده بود که این اختلاف‌ها در ‌‌نهایت منجر به استعفای رسول منتجب‌نیا از سمت قائم مقام حزب اعتماد ملی شده و آقای کروبی نیز این استعفا را پذیرفته و تصمیم‌گیری در این مورد را به شورای مرکزی حزب واگذار کرده است.

با این حال در همان روز حسین کروبی، فرزند آقای کروبی، اعلام کرده بود که پدرش درباره استعفای رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی، سکوت و تصمیم‌گیری در این باره را به شورای مرکزی حزب واگذار کرده است.

حزب اعتماد ملی سال ۸۴ با محوریت مهدی کروبی تأسیس شد و پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ سخنگوی این حزب خبر داد که دفتر آن پلمب شده است.

اما پس از یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران که به پیروزی حسن روحانی انجامید، اعضای عالی‌رتبه این حزب از بازگشت آن به عرصه سیاسی خبر دادند.

XS
SM
MD
LG