لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۴

رئیس کمیسیون بهداشت: می‌‌توان کیارستمی را نبش قبر کرد


علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان
علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان

علی نوبخت، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفته است می‌توان برای بررسی پرونده عباس کیارستمی، با اجازه خانواده نبش قبر صورت گیرد.

به گزارش فارس، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته است: «اگر باز شکایت‌ها ادامه داشته باشد باید با اجازه دادستان نبش قبر صورت گیرد و کالبد شکافی شود.»

بهمن کیارستمی فرزند عباس کیارستمی اما در واکنش به صحبت‌های رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادداشتی را در اختیار ایلنا قرار داده است. وی در این نوشته ضمن تشریح مراحل بیماری و درمان پدرش و ابراز گله از رییس کمیسیون بهداشت مجلس به خاطر درست مطالعه نکردن پرونده پزشکی عباس کیارستمی، از مسئولان خواست کل پرونده را مطالعه نمایند.

برای دریافت آخرین اخبار به تلگرام رادیو فردا بپیوندید

بهمن کیارستمی همچنین «برادرانه» از مسئولان درخواست کرد «هرچه را که به سمعشان رسید هیجان زده اعلام نکنند.» او همچنین «صحبت درباره نبش قبر» را به «بعد از خواندن کل پرونده» توسط رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موکول کرد.

محمد نعیم امینی‌فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم از تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان نظام پزشکی، کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت در سازمان نظام پزشکی خبر داد و تصمیم به نبش قبر و انجام بررسی‌های بیشتر روی پیکر کیارستمی را در حیطه اختیارات این کمیسیون دانست و انجام آن را منوط به اجازه خانواده کیارستمی دانست.

بهمن کیارستمی در یادداشت خود همچنین به مسوولین رسیدگی به پرونده پزشکی پدرش، لزوم استفاده از«مشاوران روابط عمومی و مشاوران رسانه‌ای» برای «پالایش اطلاعات» را به منظورسنجیده‌تر صحبت کردن یادآور شد و از آنها خواست در غیر اینصورت اظهار نظر نکنند تا وقتی که نظام پزشکی نتیجه تحقیقات را اعلام کند.

درگذشت عباس کیارستمی در ۱۴ تیرماه گذشته آغازی بود بر حاشیه‌های فراوانی که در رابطه با وقوع اشتباهات احتمالی در روند درمان وی صورت گرفت.

تاکنون مقامات مختلف وزارت بهداشت، نظام پزشکی و خانواده کیارستمی اظهارات مختلفی را در این باره ابراز داشته‌اند و به نظر می‌رسد مراجع مربوطه هنوز نتوانسته‌اند فرزندان کیارستمی را در رابطه با وجود یا عدم وجود مشکل در پروسه درمان پدرشان قانع نمایند.

XS
SM
MD
LG