لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۷

مجاهدین انقلاب جلوگیری از برگزاری مراسم ختم پدر موسوی را محکوم کرد


سازمان مجاهدین انقلاب، با صدور بیانیه‌ای جلوگیری از برگزاری مراسم ختم پدر میرحسین موسوی را محکوم کرد و چنین اقداماتی را نشان از «ترس و وحشت حاکمان» کنونی از هرگونه تجمعی دانست.

در این بیانیه که از سوی شاخه خارج کشور سازمان مجاهدین انقلاب صادر شده، با اشاره به اخلال ماموران امنیتی در مراسم تشییع جنازه اسماعیل موسوی و «ضرب و شتم و دستگیری» شماری از شرکت‌کنندگان، آمده است: «اقتدارگرايان حاکم در اقدام غيرانسانی ديگری از برگزاری مراسم ختم جلوگيری کردند و به اين ترتيب نشان دادند که روند استحاله جمهوری اسلامی ايران که بر اساس آرمان آزادی و جمهوريت بنا نهاده شده بود به مرحله‌ای رسيده است که منتقدان حکومت در ايران نه تنها از آزادی بيان بلکه از آزادی تشييع مردگان و تسلای بازماندگان نيز محرومند.»

سازمان مجاهدین انقلاب، در ادامه این رفتار ماموران امنیتی را «مغاير با بديهی‌ترين اصول اخلاقی و انسانی» و تصریح کرده است که چنین اقداماتی «بیش از هر چيز از ترس و وحشت حاکمان کنونی» حکایت دارد.

سازمان مجاهدین انقلاب در این بیانیه‌‌ «ضرب و شتم کور» مردم عادی به «جرم حضور در کوچه و خيابان در روهای ۲۵ بهمن و يکم اسفند و جلوگيری از برگزاری مراسم تشييع و ختم» پدر میرحسین موسوی را ناشی از یک امر دانسته که به گفته این سازمان، آگاهی حاکمان از «عمق نفرت وانزجار ملی» از آنها است.

این گروه سیاسی، که شماری از اعضای بلندپایه‌اش و از جمله مصطفی تاجزاده، فیض‌الله عرب‌سرخی و ابوالفضل قدیانی ‌هم اکنون در زندان به سر می‌برند، با یادآوری حضور گسترده معترضان در روز ۲۵ بهمن و نیز شرکت شماری زیادی از مردم در تشییع جنازه پدر میرحسین موسوی، سرکوب معترضان و توسل به «تبلیغات گوبلزی» را بی‌اثر دانسته است.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در پایان به «اقتدارگرایان حاکم» توصیه کرده است از تحولات جاری منطقه «عبرت» بگیرند و از اقداماتی که به افزایش«نفرت و انزجار عمومی» از حکومت می‌انجامد، دست بکشند.

میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، روز چهارشنبه در خانه خود در تهران و در حالی که نزدیک به ۵۰ روز از حصر و بازداشت خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می‌گذرد، به دلیل کهولت سن از دنیا رفت.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روز پنجشنبه همچنین در مراسم تشییع جنازه پدر میرحسین موسوی اخلال و از برگزاری مراسم ختم نیز جلوگیری کرده و چندین نفر را نیز بازداشت کردند.

اخلال در تشییع جنازه اسماعیل موسوی، و نیز ممانعت از برگزاری مراسم ختم وی درحالی است که، به نوشته سایت کلمه، وی با آیت‌الله خامنه‌ای نسبت فامیلی داشته و پیش از انقلاب نیز در خانه خود به وی مدتی پناه داده بود.

رجبعلی مزروعی سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب در خارج از کشور

از سوی دیگر رجبعلی مزروعی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با رادیو فردا تایید کرد که سخنگوی، این سازمان در خارج کشور شده است.

سایت جرس پیش از این به به نقل از منابع خود نوشته بود که این نماینده سابق مجلس سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب در خارج کشور شده است.

رجبعلی مزورعی در حدود یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری از ایران خارج شد.
XS
SM
MD
LG