لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۱

پیشنهادهای اوباما به پوتین برای حل بحران اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود ولادیمیر پوتین گفته است که هنوز می‌توان مناقشه کریمه را به صورت دیپلماتیک حل کرد. این گفت‌وگو یک ساعت به طول انجامیده و نخستین مکالمه اعلام شده بعد از بحران کریمه است.

۲۱:۰۷ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
رئیس اتحادیه اروپا تصریح کرد رهبران اروپا تصمیم گرفتند که به روسیه هشدار دهند اگر اوکراین را بیش از این بی‌ثبات کند، روابط این اتحادیه و روسیه و از جمله مناسبات اقتصادی به شدت تحث تاثیر قرار خواهد گرفت.
۲۰:۵۴ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
رئیس اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری به روسیه هشدار داد که اگر «ظرف چند روز آینده» با اوکراین وارد مذاکره نشود متحمل تحریم‌های این اتحادیه خواهد شد. هرمان فان رومپوی رئیس اتحادیه اروپا گفت که این گفت‌وگوها باید در چارچوب زمانی کوتاهی به نتیجه برسد و در غیر این صورت اتحادیه اروپا اقداماتی نظیر ممنوعیت سفر، انسداد دارایی‌ها و لغو نشست اتحادیه اروپا و روسیه را مدنظر قرار خواهد داد.
۲۰:۴۵ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
اتحادیه اروپا اعلام کرد گفت‌‌وگوهای خود با روسیه در مورد همکاری‌‌های اقتصادی و صدور روادید را به خاطر حضور نظامی این در کریمه به حال تعلیق درمی‌آورد. این تصمیم در پی نشست اضطراری رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شده است. اتحادیه اروپا همچنین تهدید کرد که روسیه درمعرض تحریم‌های اقتصادی قرار دارد.
XS
SM
MD
LG