لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۳

۱۲۴هزار شاخه گل محمدی؛ مهريه ای که شوهر بايد بپردازد


بنا بر قوانين اسلامی در ايران، زن می تواند به هنگام طلاق يا هر زمانی که مایل باشد، مهريه مقرر در عقد نامه را مطالبه کند.
بنا بر قوانين اسلامی در ايران، زن می تواند به هنگام طلاق يا هر زمانی که مایل باشد، مهريه مقرر در عقد نامه را مطالبه کند.

زنی در ايران با مراجعه به دادگاه خانواده، به دليل آنچه که خسیس بودن شوهرش عنوان کرده، مهريه خود را که ۱۲۴ هزار شاخه گل محمدی است به اجرا گذاشت.


بنا بر قوانين اسلامی در ايران، زن می تواند به هنگام طلاق يا هر زمانی که مایل باشد، مهريه مقرر در عقد نامه را مطالبه کند.


به گزارش روزنامه اعتماد، زنی به نام هنگامه که ده سال با شوهر خود، شاهين، زندگی کرده، با مراجعه به دادگاه خانواده گفته است که شوهرش بسيار خسيس است و وی برای تاديب او، تصميم گرفته مهريه اش را که ۱۲۴ هزار شاخه گل محمدی است، مطالبه کند.


قاضی دادگاه با توجه به قوانين موجود، با صدور قرار تامين، حکم به توقيف يکی از املاک شوهر به ارزش ۶۰ ميليون تومان داده و اين ملک تا زمانی که وی ۱۲۴هزار شاخه گل محمدی را فراهم نکند، در توقيف باقی خواهد ماند.


هر شاخه گل محمدی در تهران، حدود ۲۰۰۰ تومان قيمت دارد و ۱۲۴ هزار شاخه آن برای این شوهر ایرانی در حدود ۲۴۸ ميليون تومان هزینه خواهد داشت.

هر شاخه گل محمدی در تهران، حدود ۲۰۰۰ تومان قيمت دارد و ۱۲۴ هزار شاخه آن برای این شوهر ایرانی در حدود ۲۴۸ ميليون تومان تمام خواهد شد.


شوهر اظهار کرده که توانايی پرداخت مهریه را ندارد و تنها می تواند روزی پنج شاخه گل به او بدهد، اما ظاهرا قاضی دادگاه اين امر را نپذيرفته است.


بر اساس این گزارش، این زن به خبرنگاران گفته است:« ۱۰ سال قبل از طريق يکی از دوستانم با شاهين آشنا شدم. بعد از چند مرتبه رفت و آمد و آشنايی بيشتر به يکديگر علاقه مند شديم و تصميم گرفتيم با هم ازدواج کنيم. طبق رسم و رسوم معمول من بايد مهريه ام را مشخص می کردم اما به خاطر اينکه زندگی مرفهی داشتم و مهريه برايم اهميت چندانی نداشت تصميم گرفتم برخلاف روال معمول به جای سکه مهريه ام را گل قرار دهم و علاقه من به گل محمدی سبب شد تا ۱۲۴ هزار شاخه گل را مهر کنم.»


وی ادامه داد:« شاهين هم نه تنها با مهريه پيشنهادی من مخالفتی نکرد بلکه به خاطر اين تصميم رمانتيک علاقه اش به من بيشتر شد و بدين ترتيب من و شاهين به عقد هم درآمديم.»


وی افزود:«حدود يک سال در تهران زندگی کرديم اما بعد تصميم گرفتيم به دوبی مهاجرت کنيم در اين مدت متوجه يک خصوصيت خاص در شاهين شدم. او به شدت مرد خسيسی بود و اين مساله برای من که هميشه زندگی راحت و مرفهی داشتم قابل تحمل نبود.»


این زن با توجه به این امر تصمیم می گیرد که شوهر خود را تادیب کند:«پس از ۱۰ سال زندگی با شاهين همين اخلاق او باعث شد تا به اين فکر بيفتم که برای تنبيهش مهريه ام را به اجرا بگذارم چرا که ديگر تاب تحمل چنين وضعی را ندارم. خساست شاهين به حدی است که وقتی با هم به رستوران يا کافی شاپ می رويم، او حتی حاضر نيست پول قهوه ای را که من می خورم بپردازد و فقط پول خوراکی های خودش را پرداخت می کند. بنابراين شاهين بايد ۱۲۴ هزار شاخه گل محمدی من را که حق طبيعی ام است به من بدهد.»


شاهين ضمن رد ادعاهای همسرش، گفته است که وی اين حرف ها را به خاطر رفت و آمد با دوستان ميلياردرش می زند و آنها تحريکش کرده اند که مهريه اش را به اجرا بگذارد.


مساله به اجرا گذاشتن مهريه که در قوانين ايران وجود دارد، تاکنون باعث به زندان رفتن تعداد زيادی از مردانی شده است که توانايی پرداخت مهريه را نداشته اند و يا عامدانه نخواسته اند که آن را پرداخت کنند.


XS
SM
MD
LG