لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۶

دستگیری خبرنگار هندی در ارتباط با حمله به دیپلمات‌های اسرائیلی


سید محمد کزمی
سید محمد کزمی
پلیس هند روز چهارشنبه، هفتم مارس، اعلام کرد مقامات آن کشور یک خبرنگارهندی که برای یکی از آژانس‌های خبری ایران مشغول به کار بوده را در ارتباط با بمب گذاری خودروی متعلق به سفارت اسرائیل بازداشت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این نخستین بازداشتی است که از زمان حمله تروریستی ۱۳ فوریه در هند صورت گرفته، حمله‌ای که اسرائیل حکومت ایران را مسبب آن می‌داند. در جریان این بمب گذاری، همسر یکی از دیپلمات‌های سفارت اسرائیل در هند به همراه راننده‌اش و دو نفر همراه دیگر مجروح شدند. حادثه فوق همزمان با حمله‌ای مشابه علیه یک دیپلمات اسرائیل در تفلیس گرجستان اتفاق افتاد.

راجان باگات، سخنگوی پلیس هند، به نمایندگان رسانه‌ها گفته که خبرنگار هندی بازداشت شده، با نام محمد کَزمی، روز سه شنبه، ششم مارس، در جنوب دهلی نو، پایتخت هند، به جرم توطئه جنایتکارانه دستگیر شد.

کانال خبری «اِن. دی. تی. وی» گزارش داده «کَزمی»، که روز چهارشنبه هفتم مارس به یک دادگاه محلی برده شد، با یکی از مهاجمین در تماس بوده است؛ با این وجود، بر اساس این گزارش، شخص محمد کَزمی به طور مستقیم در حملات فوق نقشی نداشته است.

در حمله تروریستی ۱۳ فوریه، یک موتورسوار بمبی را به بدنه خودرو متعلق به سفارت اسرائیل چسبانده و سپس آن را منفجر کرده است.

ماه پیش، اسرائیل دشمن درجه یک خود، یعنی ایران و متحد لبنانی‌اش «حزب الله» را متهم کرد که در حملات صورت گرفته علیه سفارت‌های این کشور در هند و گرجستان دست داشته‌اند.

تهاجم‌های فوق یک روز بعد با سه انفجار دیگر در بانکوک، در کشور تایلند، ادامه یافت که طی آن یک مرد ایرانی به شدت مجروح شد. اسرائیل می‌گوید این حمله نیز بخشی از اقدامات تروریستی رژیم ایران بوده است.

تهران هرگونه دخالت در این حملات را رد کرده و اسرائیل را متهم کرده که خودش تهاجم‌های فوق را اجرایی کرده است.
XS
SM
MD
LG