لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

مرگ عاملان حمله انتحاری به کنسولگری هند در افغانستان


حضور پلیس افغانستان مقابل کنسولگری هند در جلال‌آباد
حضور پلیس افغانستان مقابل کنسولگری هند در جلال‌آباد

کنسولگری هند در شهر جلال‌آباد افغانستان روز چهارشنبه، ۱۲ اسفند هدف یک رشته حملات انتحاری قرار گرفت، رخدادی که ۵ مجروح بر جای گذاشته و به مرگ عاملان حملات انجامیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات افغانستان گزارش داده که نیروهای امنیتی افغانستان موفق شده‌اند از ورود مهاجمان به کنسولگری هند ممانعت کنند و در نهایت جریان درگیری را با کشتن آنها به پایان برسانند.

این گزارش می‌گوید، یکی از مهاجمان خودرویی را که سوار آن بود، نزدیکی کنسولگری هند منفجر کرد که موج انفجار آن باعث شکستن درها و شیشه‌های ساختمان‌های اطراف و تخریب دست‌کم ۸ اتوموبیل شد.

پس از این انفجار نیز صدای تیراندازی‌های ممتد منطقه را فراگرفت که همان زمان نیروهای امنیتی در ماجرا مداخله کردند.

رویترز گزارش خود را با اظهارات عطالله خوگیانی، سخنگوی والی استان ننگرهار، همراه کرده است که می‌گوید: «هدف آنها کنسولگری هند بود، اما نیروهای ما همه آنها را قبل از آن که به هدفشان برسند، از بین بردند.»

این مقام افغانستان همچنین شمار مهاجمان را چهار نفر عنوان کرده است.

شهر جلال‌آباد کمتر از دو ماه پیش نیز صحنه حمله‌ای انتحاری در نزدیکی کنسولگری پاکستان بود که بیش از ۱۰ کشته بر جای گذاشت. مسئولیت این حمله را گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا «داعش» بر عهده گرفت که در ماه‌های اخیر حضور پررنگ‌تری در استان ننگرهار پیدا کرده است.

اما مسئولیت حمله امروز به کنسولگری هند را هنوز هیچ گروهی بر عهده نگرفته است. ماه گذشته نیز کنسولگری هند در شهر مزارشریف افغانستان هدف حمله قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG