لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

ستاد کل نیروهای مسلح ایران یک نماینده اصولگرا را به شکایت تهدید کرد‎


حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس، سابقه سال‌ها حضور در سپاه پاسداران را دارد.
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس، سابقه سال‌ها حضور در سپاه پاسداران را دارد.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی را به خاطر این حرف که رییس ستاد کل به نمایندگان ادوکلن فرانسوی هدیه داده است، تهدید به شکایت کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، در جلسه علنی روز ۱۵ فروردین مجلس شورای اسلامی گفته بود که محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، به عنوان هدیه نورزی به شماری از نمایندگان یک عدد ادوکلن فرانسوی و تقدیرنامه اعطا‌ کرده است.

وی درباره منابع مالی این هدایا پرسیده و سپس با آوردن نقل قولی از رهبر جمهوری اسلامی درباره حمایت از کالای داخلی، عنوان کرده که هدیه دادن کالای خارجی که در داخل تولید می‌شود، از جمله ادوکلن فرانسوی «حرام شرعی» است.

اما ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین منتشر کرده از آقای حاجی دلیگانی خواسته که این اظهارات را اصلاح و عذرخواهی کند.

این بیانیه می‌گوید که اداره حقوقی و امور مجلس ستاد کل برای شمار معدودی از نمایندگان که در تدوین قانون برنامه پنج ساله ششم کشور به «ملاحظات دفاعی و امنیتی» توجه داشته‌اند، صرفا به منظور تقدیر و تشکر «عطری معمولی» هدیه داده است.

ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه بیانیه خود عنوان کرده که این ستاد همیشه از خرید کالاهای خارجی که در داخل کشور تولید می‌شود خودداری می‌کند و آقای حاجی دلیگانی از کم و کیف ماجرا بی‌خبر بوده است.

در انتهای این بیانیه نیز نماینده شاهین‌شهر به ایراد «اظهارات خلاف واقع و نسنجیده» متهم شده و به او هشدار داده شده که ستاد کل نیروهای مسلح حق پیگیری حقوقی و قضایی ماجرا را از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس و مرجع قضایی برای خود محفوظ می‌داند.

حسینعلی حاجی دلیگانی سابقه سال‌ها حضور در سپاه پاسداران را دارد و مناصبی مانند فرماندهی سپاه اصفهان را بر عهده داشته است.

XS
SM
MD
LG