لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

اسرائیل: ایران در حال تشکیل شبکه تروریستی در اروپا و آمریکا است


موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل
موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل

وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه پنجم اسفند جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که در حال ایجاد یک شبکه تروریستی بین‌المللی برای انجام عملیات در اروپا و آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، موشه یعلون اظهار داشت: «حکومت ایران با استفاده از سپاه پاسداران یک سازمان پیچیده تروریستی را سازماندهی می‌کند که ماموران مخفی آن در حال جمع‌آوری سلاح و اطلاعات هستند و گوش به فرمانند که در اروپا و آمریکا دست به اقداماتی بزنند».

به گفته این مقام اسرائیلی، هدف ایران بی‌ثبات کردن خاورمیانه و دیگر نقاط جهان و نیز آموزش و تجهیز «ماموران مخفی» است که به واسطه آنها انقلاب را گسترش دهد.

آقای یعلون همچنین از تهران به عنوان مرکز ثقل یک «محور خطرناک» نام برد که از نگاه او شامل بغداد، دمشق، بیروت، صنعا و برخی دییگر شهرهای منطقه می‌شود.

دولت اسرائیل همواره از جمهوری اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین عامل تهدید در منطقه نام می‌برد و در اثبات این ادعا نیز به حمایت‌های تهران از گروه‌های شبه‌نظامی مانند حزب‌الله و حماس، اشاره می‌کند.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که وزیر دفاع اسرائیل اما هیچ مستندی از وجود ماموران مخفی ایران در اروپا و آمریکا ارائه نداد و تنها به صورت غیرمستقیم اشاره‌ای به حسین بسام عبدالله، عضو حزب‌الله داشت که تابستان امسال به اتهام در اختیار داشتن ۹ تن ماده شیمیایی و تلاش برای ساخت بمب در قبرس محاکمه شد.

دادگاه قبرس در نهایت حسین بسام عبدالله را به شش سال زندان محکوم ساخت، اما اتهامی که آن زمان توجهات بین‌المللی را برانگیخت این بود که حزب‌الله از طریق بسام عبدالله قصد انجام حملات تروریستی علیه منافع اسرائیل در قبرس را داشت.

موشه یعلون که برای دیدار با مقامات قبرس به این جزیره سفر کرده است، اظهار داشت که دادگاه قبرس «تلاش‌های حزب‌الله و ایران برای تاسیس یک سازمان تروریستی» را که قرار بود در سراسر اروپا گسترش یابد، ناکام گذاشت.‌

این نخستین بار در تاریخ اسرائیل است که وزیر دفاع این کشور از قبرس بازدید می‌کند. قبرس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

XS
SM
MD
LG