لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۰

اسرائیل یک شیء پرنده‌ را بر فراز بلندی‌های جولان هدف قرار داد


ارتش اسرائیل اعلام کرد که سیستم دفاع موشکی پاتریوت این کشور یک شیء پرنده را که از سوریه به پرواز در آمده بود در بلندی‌های جولان هدف قرار داد و سرنگون کرد.

بیانیه ارتش اسرائیل که شامگاه پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت منتشر شده است، جزییات بیشتری درباره این شیء به دست نمی‌دهد و تنها از آن با عنوان «هدف» نام می‌برد، اما خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که رسانه‌های اسرائیل آن را یک پهپاد معرفی کرده‌اند.

این رخداد پس از آن به وقوع می‌پیوندد که سوریه ارتش اسرائیل را متهم کرده که با موشک‌های خود منطقه‌ای را در نزدیکی فرودگاه دمشق هدف قرار داده است. در گزارش‌ها آمده که هدف این موشک‌ها یک انبار اسلحه و مهمات بوده که متعلق به ایران است. در برخی گزارش‌ها از حمله هوایی اسرائیل به این انبار سخن رفته است.

اسرائیل این گزارش‌ها را نه تکذیب کرده و نه تایید. اما یسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات این کشور، گفته است که این حمله با «سیاست اسرائیل جهت جلوگیری از قاچاق تسلیحات برای حزب‌الله» همخوانی دارد.

آقای کاتز اظهار داشت: «ما تلاش می‌کنیم که مانع انتقال سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله لبنان شویم، سلاح‌هایی که ایران از طریق سوریه آن را برای حزب‌الله می‌فرستد».

وی افزود: «به محض اینکه اخبار جدی درباره انتقال سلاح به حزب‌الله دریافت می‌کنیم، دست به کار می‌شویم».

وزارت خارجه روسیه حمله روز پنج‌شنبه به نزدیکی فرودگاه دمشق را محکوم کرده است. خبرگزاری فرانسه می‌نویسد دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، به این سئوال پاسخ نداده که آیا اسرائیل از قبل درباره این حمله به روسیه هشدار داده بود یا نه و تنها گفته که وزیران دفاع دو کشور مدام با هم گفت‌وگو می‌کنند.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، که برای دیدار با وزیران خارجه و دفاع روسیه به مسکو سفر کرده است تاکید داشته که دولت اسرائیل اجازه نمی‌دهد نیروهای ایران و حزب‌الله بتوانند بر بلندی‌های جولان متمرکز شوند.

اسرائیل از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون چندین حمله هوایی به این کشور انجام داده است.

XS
SM
MD
LG