لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۲

مدیر شبکه‌ جم تی‌وی با شلیک گلوله کشته شد


یکی از بستگان آقای کریمیان در گفت‌وگو با وبسایت رادیو فردا سوءقصد به آقای کریمیان و کشته شدن وی را تایید کرده است.
یکی از بستگان آقای کریمیان در گفت‌وگو با وبسایت رادیو فردا سوءقصد به آقای کریمیان و کشته شدن وی را تایید کرده است.

منابع خبری مختلف از سوءقصد به سعید کریمیان، مدیرعامل گروه شبکه‌های تلویزیونی جم تی‌وی و کشته شدن وی بر اثر این رخداد گزارش داده‌اند.

یکی از بستگان آقای کریمیان در گفت‌وگو با وبسایت رادیو فردا سوءقصد به آقای کریمیان و کشته شدن وی را تایید کرده است.

این گزارش‌ها که در رسانه‌هایی مانند شبکه تلویزیونی العالم، متعلق به حکومت ایران، بازتاب یافته از این رخداد به عنوان «ترور» نام برده که در استانبول ترکیه انجام گرفته است و عامل یا عاملان آن ده‌ها گلوله به سوی سعید کریمیان شلیک کرده‌اند.

↯​برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید

شبکه تلویزیونی العالم عنوان کرده که آقای کریمیان در یک مرکز خرید ترور شده است، اما برخی گزارش‌ها می‌گوید که او در دفتر کار خود یا هنگام خروج از دفتر کارش مورد سوءقصد قرار گرفته است.

گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای از جمله خبرگزاری آناتولی جزییاتی بیشتری از ماجرا به دست می‌دهند. این گزارش‌ها عنوان می‌کنند که یکی از شرکای سعید کریمیان نیز لحظه این سوءقصد همراهش بوده که او هم کشته شده است.

خبرگزاری آناتولی می‌نویسد که سوءقصد شامگاه شنبه ساعت ۲۱ به وقت محلی صورت گرفته و سعید کریمیان به همراه شریک خود که تبعه کویت بوده است سوار اتومبیل خود بودند.

اما هنوز مشخص نیست عامل یا عاملان این سوءقصد‌ چه کسانی بوده و چه انگیزه‌ای داشته‌اند. پلیس استانبول تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.

آقای کریمیان یکی فعالان هنری و رسانه‌ای خارج از کشور بود که در بهمن ماه گذشته به صورت غیابی در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به تحمل شش سال حبس به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد.

در آن زمان حکم صادره علیه آقای کریمیان و دیگر فعالان فرهنگی و رسانه‌ای که چهره‌هایی چون گوگوش، نیک‌آهنگ کوثر، و فرشته قاضی را شامل می‌شد، به صورت آگهی در روزنامه حمایت وابسته به دستگاه قضایی ایران منتشر شد.

در عین حال رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی در ایران در گزارش‌های خود در مورد فعالیت‌های آقای کریمیان، تلاش داشته‌اند او را در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق معرفی کنند.

این رسانه‌ها پس از سوءقصد به جان آقای کریمیان هم با انتشار تصویری جعل شده، مدعی دیدار آقای کریمیان با مریم رجوی شدند و او را به همکاری تلویزیونی با این سازمان مجاهدین خلق متهم کردند.

سازمان مجاهدین خلق اما روز یکشنبه در بیانیه‌ای، با انتشار عکس اصلی اعلام کرد که رسانه‌های جمهوری اسلامی عکس آقای کریمیان را بر روی تصویری از یک سناتور بلژیکی در کنار خانم رجوی جایگزین کرده‌اند.

این سازمان همچنین در بیانیه خود این سوء قصد را به مأموران جمهوری اسلامی نسبت داده است.

گروه شبکه‌های تلویزیونی جم بیش از ۵۰ شبکه تلویزیونی را شامل می‌شود که بیشتر آنها به زبان فارسی است و برخی از آنها هم به زبان‌های کردی، ترکی و عربی.

XS
SM
MD
LG