لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۸

تظاهرات مخالفان سیاست‌های محیط زیستی ترامپ در واشینگتن


پایتخت آمریکا روز شنبه ۹ اردیبهشت صحنه تظاهرات هزاران نفر علیه سیاست‌های دونالد ترامپ در رابطه با تغییرات آب و هوا بود، رخدادی که همزمان شده بود با صدمین روز ریاست جمهوری آقای ترامپ.

گزارش خبرگزاری رویترز عنوان می‌کند در حالی که دمای هوای واشینگتن امروز بالای ۹۰ درجه فارنهایت (حدود ۳۳ درجه سانتیگراد) رسیده بود، معترضان از مقابل کنگره آمریکا به سمت کاخ سفید و در نهایت بنای یادبود جورج واشینگتن، نخستین رئیس جمهور ایالات متحده، راهپیمایی کردند.

دمای ۹۱ درجه فارنهایت در واشینگتن برای روز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) یک رکورد به شمار می‌آید و از سال ۱۹۷۴ تاکنون هیچ گاه پایتخت آمریکا در این روز به این گرمی نبوده است که معترضان در استدلال‌های خود در رابطه با تغییرات آب و هوا به همین موضوع اشاره‌هایی داشتند.

پلاکاردهایی که معترضان در دست داشتند حاوی هشدارهایی در رابطه با از بین رفتن زمین، بالا رفتن سطح دریاها و تباه شدن محصولات کشاورزی بود. روی پلاکاردی نوشته شده بود که «سیاره زمین ب وجود ندارد».

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود مسئله تغییرات آب و هوا را دروغ خوانده بود.

روز شنبه نیز آقای ترامپ که برای حضور در جمع حامیان خود در هریزبورگ پنسیلوانیا آماده می‌شد وقتی با پرسشی درباره تظاهرات واشینگتن مواجه شد، پاسخ داد: «از این روز لذت ببرید. از این هوا لذت ببرید.»

دولت ایالات متحده در حال حاضر امکان خروج از پیمان پاریس را بررسی می‌کند، پیمانی که با هدف توقف افزایش دمای زمین منعقد شد و بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا آن را امضا کردند.

XS
SM
MD
LG