لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۷

«اف بی آی» بزرگترین بانک اطلاعاتی شهروندان را ایجاد می کند


«اداره تحقیقات فدرال»، اف بی آی، در صدد است تا بانک اطلاعاتی عظیمی را برای ذخیره تمامی اطلاعات شهروندان آمریکایی راه اندازی کند
«اداره تحقیقات فدرال»، اف بی آی، در صدد است تا بانک اطلاعاتی عظیمی را برای ذخیره تمامی اطلاعات شهروندان آمریکایی راه اندازی کند

«اف بی آی» با بودجه ای یک میلیارد دلاری در تدارک است تا بزرگترین بانک اطلاعاتی جهان را برای شناسایی هویت شهروندان آمریکایی ایجاد کند تا مقام های دولتی بتوانند دسترسی سریع تر و راحت تری به این اطلاعات داشته باشند.


روزنامه واشنگتن پست خبر داده است «اداره تحقیقات فدرال»، اف بی آی، در صدد است تا بانک اطلاعاتی عظیمی را برای ذخیره تمامی اطلاعات شهروندان آمریکایی راه اندازی کند.


«اف بی آی» کار جمع آوری تصاویر دیجیتال چهره، اثر انگشت و شجره نامه خانوادگی شهروندان را در سامانه خود آغاز کرده است.


یک سازمان، که متخصص اجرای قوانین فرا-ایالتی و به ویژه تحت نظر گرفتن بیگانگان و فعالیت های تروریستی است، امیدوار است در ماه ژانویه قراردادی ده ساله را با اف بی آی امضا کند که بر اساس آن، اطلاعاتی را که دریافت می کند از نظر کمی و کیفی بسط دهد و بانک اطلاعاتی بزرگی فراهم آورد.


به خواسته «اف بی آی»، اثر انگشت افرادی که سابقه مجرمیت کیفری داشته اند نیز در این بانک اطلاعاتی خواهد آمد.


این سامانه، در صورت موفقیت، به نام «بازشناسی نسل آینده» خوانده خواهد شد و تمامی اطلاعات را یکجا گرد خواهد آورد تا در بازشناسی افراد و موارد قانونی مورد استفاده قرار گیرد.


XS
SM
MD
LG