لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری؛ تمجید خامنه‌ای از رئیسی و حمله به رسانه‌ها


علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سیزدهمین مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ایران، با تمجید از شخصیت و عملکرد ابراهیم رئیسی، از رسانه‌ها به تندی انتقاد کرد و از چهره‌های نزدیک به حکومت خواست که در زمینه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی بیشتر فعال باشند.

او در سخنرانی کوتاه خود گفت برخی «آدم‌های غافل» در داخل کشور از رسانه‌ها به «نفع دشمن» استفاده می‌کنند و «امروز بیشترین تحرکات دشمن علیه ما تحرک جنگ نرم و رسانه‌ای است» ولی افراد وابسته به حکومت در این زمینه «کم کاری» کرده‌اند.

علی خامنه‌ای در طول دو دهه گذشته بارها به رسانه‌های داخل و خارج از ایران حمله کرده است و آنها را «پایگاه دشمن» خوانده است و بسیاری از رسانه‌های داخل ایران با استناد به سخنرانی‌های رهبر جمهوری اسلامی توقیف شده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی امروز خود از عملکرد ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه و شعارهای تبلیغاتی او ابراز رضایت کرد و در حکم تنفیذ ریاست جمهوری نیز از ابراهیم رئيسی به عنوان «شخصیتی مردمی و عالیقدر، از تبار سیادت و علم» وپرهیزگار و خردمند که «سوابق درخشان مدیریت» دارد، نام برد.

او همچنین از اینکه ابراهیم رئيسی در شعارهای تبلیغاتی خود «روی ارزش‌های اساسی انقلاب» تاکید کرد، ابراز رضایت کرد و خواستار تشکیل سریع دولت جدید شد.

گزارش محمد ضرغامی از مراسم تنفیذ ابراهیم رئیسی
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:30 0:00
لینک مستقیم

رهبر جمهوری اسلامی در مراسم امروز اشاره‌ای به بحران‌های کنونی مهم ایران از جمله شیوع کرونا، بن‌بست در مذاکرات احیای برجام و تنش‌های فزاینده بین ایران و اسرائيل نکرد.

علی خامنه‌ای همچنین با اشاره به برخی اظهارنظرها، از اینکه افراد «مدام از کمبودها و مشکلات» حرف می‌زنند، ابراز ناخرسندی کرد و گفت: «ظرفیت‌ها از مشکلات بیشتر است».

مراسم تنفیذ امسال با توجه به محدودیت‌های دوره کرونا با شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و رهبر جمهوری اسلامی شخصا حکم تنفیذ را به ابراهیم رئیسی داد.

بر اساس اعلام قبلی، مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی نیز ۱۴ مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG