لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

واکنش شرکت نیشکر هفت‌تپه به خبر خودکشی کارگر: به شایعات دامن نزنید


ساعاتی پس خودکشی و مرگ علی نقدی، مدیریت شرکت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که فیش حقوقی دی ماه کارگران این مجتمع توزیع خواهد شد.
ساعاتی پس خودکشی و مرگ علی نقدی، مدیریت شرکت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که فیش حقوقی دی ماه کارگران این مجتمع توزیع خواهد شد.

روابط عمومی شرکت نیشکر هفت‌تپه در پی انتشار خبر خودکشی و مرگ یک کارگر فصلی این مجتمع، با اعلام اینکه این موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره آگاهی شوش قرار دارد، خواستار «خودداری همگان از دامن زدن به شایعات» شد.

روابط عمومی شرکت نیشکر هفت‌تپه در اطلاعیه خود که روز چهارشنبه ۹ اسفند منتشر شد، اشاره ای به دلیل مرگ علی نقدی نکرد.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه و خبرگزاری ایلنا روز سه‌شنبه گزارش دادند که این کارگر فصلی شرکت نیشکر هفت‌تپه در پی خودداری بخش مالی این مجتمع از پرداخت مساعده، در کانال پمپاژ آب هفت‌ تپه خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.‌

ایلنا روز سه‌شنبه به نقل از یکی از همکاران علی نقدی نوشت: او «ساعاتی قبل از اقدام به خودکشی وارد کمپ شده و در مقابل همکاران خود از پیگیری بی‌نتیجه مطالباتش خبر داده و گفته بود از این وضعیت خسته شده و می‌خواهد خودکشی کند تا شاید مسئولان شرکت به فکر مطالبات چندین ساله همکارانش بیفتند».

این کارگر اشاره کرد که «مسئولان شرکت نیشکر هفت‌تپه از سال‌ها پیش هزینه دوران بازنشستگی‌مان را به رغم مصوبه دولت، به حساب تامین اجتماعی واریز نمی‌کنند و ما کارگران فصلی بلاتکلیف مانده‌ایم».

پیشتر ایلنا نوشته بود که کارگران فصلی از چند ماه پیش به دلیل تاخیر در پرداخت دستمزدشان وضعیت نامشخصی دارند.

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در سالیان اخیر با مشکل پرداخت نشدن دستمزد و مزایا مواجه بوده‌اند و این موضوع اعتراض‌های صنفی آنها را به دنبال داشته است.

در این میان،‌ کانال های تلگرامی تشکل های کارگری در ایران خبر دادند که ساعاتی پس خودکشی و مرگ علی نقدی در روز سه‌شنبه، مدیریت شرکت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد که فیش حقوقی دی ماه کارگران این مجتمع توزیع خواهد شد.

در این حال، اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش داد که شماری از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، سفره خالی در محوطه این واحد پهن کردند.

XS
SM
MD
LG