لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۸

ابهام دوباره درباره سرنوشت فيلم‌های توقيف شده


بهرام رادان و گلشيفته فراهانی، بازيگران فيلم سنتوری
بهرام رادان و گلشيفته فراهانی، بازيگران فيلم سنتوری
عليرضا سجادپور، مديرکل اداره نظارت و ارزيابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است که ممکن است مشکل اکران بعضی از فيلم‌ها حل نشود.

به گفته آقای سجادپور، «هر کدام از اين فيلم‌ها مشکلات خاصی دارند و بايد به صورت جداگانه بررسی شوند و در صورت امکان مشکل آنها حل شود.»

پيش از اين، جواد شمقدری، معاون سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حل مشکل فيلم‌هايی که در دوره پيشين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نمايش نگرفته بودند، خبر داده بود.

آقای شمقدری، که خود کارگردان سينما است، از چهره‌های نزديک به محمود احمدی‌نژاد محسوب می‌شود. او که فيلم‌های تبليغاتی آقای احمدی‌نژاد در جريان رقابت‌های انتخابات رياست جمهوری را ساخته است، در دولت دهم به عنوان معاون سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

آقای شمقدری در نخستين اظهارات خود پس از تصدی سمت معاونت سينمايی از حل مشکل نمايش فيلم‌هايی مانند «سنتوری»، «به رنگ ارغوان»، «صدسال به اين سال‌ها» و «تنها دوبار زندگی می‌کنيم» خبر داده و گفته بود که فيلم‌ها از اين پس راحت‌تر مجوز می‌گيرند.

اما اکنون به نوشته روزنامه‌های روز يکشنبه تهران، عليرضا سجادپور می‌گويد: «بررسی مشکل فيلم‌های در حال اکران وقت و دقت بسياری را طلب می‌کند و نمی‌توان زمان دقيقی را برای حل آنها تعيين کرد».

به گفته آقای سجادپور، «حدود هشت فيلم سينمايی به دليل مشکلاتی که وجود داشته است در دوره مديريت قبلی سينما توقيف شده‌اند که در حال بررسی آنها هستيم.»

وی افزوده است: «مديريت جديد سينما می‌توانست نسبت به اتفاقات در دوره مديريت قبل بی‌تفاوت باشد، اما فقط با اين هدف که مشکل هنرمندان حل شود به بررسی اين موضوع پرداختيم.»

آقای سجادپور چندی پيش نيز هشدار داده بود که با هنرمندانی که در فيلم‌های زيرزمينی حضور يابند، برخورد می‌شود.

در هفته‌های اخير، سه سينماگر ايرانی ممنوع‌الخروج اعلام شده و اخباری در باره ممنوع‌التصوير شدن برخی از هنرپيشگان منتشر شده است.

اين در حالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز به ممنوع‌الخروج شدن سينماگران ايرانی واکنشی نشان نداده است.
XS
SM
MD
LG