لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

فوتبال ايران در نيمه نهایی



تيم ملی اميد فوتبال ايران در مسابقه يک چهارم نهایی بازي های آسيايی با ضربه های پنالتی، رقیب چينی خود را شکست داد و به مرحله نيمه نهایی رسید .


مسابقه در پايان وقت عادی يک بر يک و پس از ۱۲۰ دقيقه دو بردو مساوی به پايان رسيده بود .


در ضربه های پنالتی برهانی، ياور زاده‏ ، اکبری، ‌حيدری‏، اولادی، حسينی، ‌منتظری و ارزانی گل زدند تا در اين نبرد نفس گير ايران با برتری هشت بر هفت و در مجموع ۱۰ بر نه، چين را شکست دهد و به مرحله نيمه پايانی صعود کند.


گل اول برای ايران


در دقيقه ۳۹ آرش برهانی با پاس زيبای عادل کج کلاه، پا به توپ از دروازه بان چينی هم گذشت و با ضربه ای دقيق دروازه حريف را گشود . بدين ترتيب ايران يک بر صفر پيش افتاد .


چينی ها که در شروع بازی چهره تهاجمی از خود نشان دادند، از دقيقه ۲۵ تحت تاثير تکنيک برتر بازی ايرانيان فرار گرفته بودند. اما با خوردن گل با بهره گيری ار تکروی بازيکنان تيم ملی اميد تا پايان نيمه نخست برای گل تساوی در نيمه زمين تيم ايران خيمه زدند.


با اين حال ۴۵ دفيقه اول با همان گل به سود تيم ايران به يايان رسيد .


نيمه دوم و گل چينی ها


در نيمه دوم ادامه تکروی مهاجمان تيم ملی اميد به بازيکنان چينی فرصت داد که حمله های خطرناکی به دروازه رودباريان داشته باشند و سرانجام در دقيقه ۵۱ به دنبال ضربه کرنر کاپيتن تيم چين و دفع ناقص محسن ارزانی، توپ نصيب ژيائو تينگ شد تا او گل تساوی بخش را به ثمر برساند .


گلهای وقت اضافی


از دقيقه ۶۳ چينی ها با اخراج گل زن خود به دليل خطای عمدی روی اکبری، ده نفری شدند. با اين حال نه تنها تا پايان نود دقيقه ايران به گل برتری دست نيافت بلکه در شروع نيمه اول وقت اضافی با خوردن گل تا آستانه حذف از بازي ها هم پيش رفت .


در دقيقه ۹۶ مازيارزارع با پاس عالی بهشاد ياورزاده يک موقعيت عالی را هدر داد و دو دقيقه بعد ژونا های بين گل دوم را برای جين زد .


اما در دقيقه ۱۰۶ به دنبال پاس عمقی زارع ، جلال حسينی با ضربه ای ديدنی گل دوم را زد تا بازی بار ديگر به تساوی بکشد و در پايان ۱۲۰ دقيقه ضربه های پنالتی تعيين کننده تيم صعود کننده شود . در اين نبرد برتری با پنالتی زنان ايران بود.


تيم اميد ايران :حسن رودباريان، محسن ارزانی‏‌، جلال اکبری‏‏‌، جلال حسينی، بيژن منتظری، حسين ماهينی،‌ محمد نوری،‌عادل کلاه کج،‌ مازيار زارع ،‌آرش برهانی و مهرداد اولادی



XS
SM
MD
LG