لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۶

قحطی در سودان جنوبی؛ «نزدیک به پنج میلیون نفر نیازمند کمک فوری هستند»


سازمان‌های بین المللی امداد رسانی روز دوشنبه هشدار داده اند که یکصد هزار نفر در سودان جنوبی با قحطی روبرو هستند و نزدیک به پنج میلیون در این کشور نیازمند کمک‌ فوری هستند.

به گزارش «سی ان ان» سازمان برنامه جهانی غذا سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی امدادرسانی گفته اند، هم اینک مردم از گرسنگی در حال مرگ هستند و یک میلیون نفر دیگر نیز طی ماه‌های آینده با خطر قحطی مواجه خواهند بود.

طبق این گزارش جنگ داخلی و بحران پناهجویان باعث از صدمه شدید به اقتصاد سودان جنوبی شد است. سودان جنوبی در سال ۱۳۹۰ استقلال یافت.

این سازمان‌های بین المللی هشدار داده اند نزدیک به یک میلیون کودک از سوء تغذیه رنج می برند.

سرژ تیسوت، از سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد گفته است، بدترین کابوس ما به واقعیت بدل شده است. بسیاری از خانواده‌ها از هر راهی که ممکن است، استفاده می کنند تا زنده بمانند.

ایما جین درو، مدیر سازمان آکسفام در سودان جنوبی نیز گفته است: مردم مجبور شده اند برای زنده ماندن هرچه وجود دارد را بخورند. سازمان آکسفام یکی از موسسه‌های بین المللی مهم در زمینه کمک‌های بشر دوستانه وریشه کنی فقر و گرسنگی است.

ایما جین درو اضافه کرده است: اما مردمی که در مناطق درگیری گرفتار شده اند، بالاترین لطمات را متحمل می شوند.

این مقام آکسفام با اشاره به این که قحطی در سودان جنوبی یک تراژدی ساخته انسان‌ها است، خواستار پایان درگیری‌ها برای ارسال کمک به مناطق قحطی زده شده است.

طبق این گزارش چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر، یعنی ۴۰ درصد جمعیت کشور با قحطی روبه رو است.

وضعیت کودکان در سودان جنوبی و یمن

در همین حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه اعلام کرده است، نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار کودک در کشورهای نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن به دلیل سوء تغذیه در آستانه مرگ قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طی دو سال اخیر دست کم ۴۶۲ هزار کودک در یمن از سوء تغذیه شدید رنج برده اند.

XS
SM
MD
LG