لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۵

هشدار ترامپ به جمهوریخواهان: طرح بیمه همگانی جمعه به رای گذاشته شود 


ساختمان کنگره آمریکا
ساختمان کنگره آمریکا

پس از به تعویق افتادن رای گیری مجلس نمایندگان در روز پنجشنبه برای طرح جایگزین بیمه همگانی اوباما، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به جمهوریخواهان هشدار داده است که زمان مذاکره به پایان رسیده است و می بایست روز جمعه در خصوص این طرح رای گیری شود.

به گزارش رویترز، کریس کولینز، نماینده جمهوریخواه و یکی از حامیان دونالد ترامپ گفته است: مایک مولوانی، مدیر بودجه کاخ سفید شامگاه پنجشنبه در دیدار با نمایندگان جمهوریخواه تاکید کرد آقای ترامپ معتقد است که زمان مذاکره در این باره به پایان رسیده است و اکنون او خواهان رای گیری درباره این طرح است.

کریس کولینز اضافه کرده است: رییس جمهوری گفته است که خواهان رای گیری در روز جمعه است، حالا تایید یا رد.

تلاش‌های دونالد ترامپ جهت کسب توافق قانونگذاران جمهوریخواه درمجلس نمایندگان آمریکا برای حمایت از طرح جایگزین قانون بیمه درمانی اوباما، «اوباما کِـر» روز پنجشنبه نتیجه نداد و رای گیری درباره این طرح به تعویق افتاد.

به گزارش رویترز،قرار بود در هفتمین سالگرد تصویب قانون بهداشت ودرمانی اوباما، این قانون در مجلس نمایندگان لغو شده و جایگزین آن به رای گذاشته شود. اما به رغم این که جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان از اکثریت برخوردارند، اما بر سر طرح جایگزین قانون «اوباما کِـر» اختلاف نظر دارند.

در همین حال مقام های کاخ سفید به فاکس نیوز نیز گفته اند، دونالد ترامپ خواهان رای گیری برای طرح بیمه درمانی در روز جمعه است.

مقام های کاخ سفید گفته اند، رییس جمهوری آمریکا به جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان هشدار داده است در صورتی که آنها نتوانند طرح جایگزین بیمه همگانی اوباما را تصویب کنند، وی آماده است که از طرح بیمه درمانی صرفنظر کند و مساله دیگری مانند اصلاح مالیات را پیگیری کند.

در همین زمینه، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در گفت وگو با «فاکس نیوز» تصریح کرده است که رییس جمهوری آمریکا موفق خواهد شد حمایت جمهوریخواهان را کسب کند.

به گزارش رویترز، شماری از جمهوریخواهان محافظه کار معتقدند این طرح که «قانون بهداشت آمریکا» نام دارد، تغییر سطحی درقانون «اوباما کِـر» ایجاد می کند و این ناکافی است، از سوی دیگرجمهوریخواهان میانه رو نگرانند با تصویب این طرح میلیون‌ها آمریکا بیمه خود را از دست بدهند.

پیشتر رادیو «ان پی آر» گزارش داده بود که در حدود ۲۹ قانونگذار جمهوریخواه به این طرح رای منفی خواهند داد.

رویترز می گوید، کاخ سفید هشدار داده در صورتی که این طرح شکست بخورد، هیچ طرح جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد.

ماکس مدودوفس، نماینده جمهوریخواه از کارولینای شمالی و از چهره‌های محافظه کار روز پنجشنبه گفته است:من به شدت در تلاشم که «بله» (را از همکاران جمهوریخواه) بگیرم و فکر می کنم رییس جمهوری از این تلاش‌ها آگاه باشد. من شخصا او را مطلع کردم .

وی اضافه کرده است: ما تلاش می کنیم که کار را به نتیجه برسانیم.

رویترز می گوید، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، طی هفته جاری کوشید با هردو جناح محافظه کار و میانه رو جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان مذاکره کرده و حمایت آنها از این طرح را جلب کند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه پیش از اعلام تعویق رای گیری به خبرنگاران گفته بود که نتیجه رای گیری نزدیک خواهد بود ولی او خوش بین است.

آقای ترامپ اضافه کرده بود: من فکر می کنم خیلی خوب داریم کار می کنیم. و تا سه ساعت دیگر نتیجه را خواهیم داشت.

رویترز می گوید، اما لحظاتی پس از این اظهارات اعلام شد که رای گیری در خصوص طرح جایگزین قانون بیمه درمانی اوباما به تعویق افتاده است.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که در نخستین گام قانون «اوباما کِـر» را لغو خواهد کرد. جمهوریخواهان نیز از زمان تصویب این قانون از سال ۲۰۱۰ تاکنون، بارها کوشیده اند تا این قانون را لغو یا بخشی از آن را اصلاح کنند.

رویترز می گوید،در حالی که هم اکنون دونالد ترامپ قدرت را کاخ سفید در دست دارد و جمهوریخواهان نیز در سنا و مجلس نمایندگان در اکثریت هستند، انتظار می رفت که بتوانند طرح جایگزین را به راحتی تصویب کنند.

اما حزب جمهوریخواه برای جلب حمایت کامل تمامی اعضای این حزب در کنگره از طرح پیشنهادی برای جایگزینی قانون بیمه همگانی باراک اوباما با مشکل مواجه است.

XS
SM
MD
LG