لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۶

یک شهروند ایرانی‌کانادایی به پولشویی و ارسال تجهیزات موشکی به ایران متهم شد


گزارش ها حاکی است که قباد قاسمپور، یک شهروند ایرانی-کانادایی که در آمریکا در بازداشت به سر می برد، به پولشویی و تلاش برای ارسال تکنولوژی آزمایش موشکی به ایران متهم شده است.

به گزارش «کاناداین پرس»، براساس مدارک منتشر شده توسط دادگاه، قباد قاسمپور، متولد ایران،به دنبال تحقیقات چند ساله پلیس فدرال هفته گذشته در ایالت واشینگتن بازداشت شده است.

طبق این گزارش، مدارک دادگاه نشان می دهد که قباد قاسمپور متهم شده است که مغز متفکر و طراح تلاش هایی بوده که به کمک دوستان پدرش در ایران انجام می شده است. این اقدامات برای پولشویی و وارد کردن تجهیزات ممنوعه به ایران توصیف شده است.

در این مدارک که شامل شهادت نامه یکی از ماموران وزارت داخلی آمریکا است،‌ تصریح شده است : آقای قاسمپور متهم شده است که با همکاری دو مرد دیگر کالاهایی که دارای محدودیت انتقال به ایران بودند را از طریق چین به ایران ارسال کرده است.

این گزارش می افزاید، آنها در صددد بودند تا اقلامی مانند تجهیزات لازم برای کالیبره کردن دستگاه‌های ناوبری نظامی از جمله تکنولوژی موشکی را با کشتی به ایران منتقل کنند.

مامور وزارت داخلی آمریکا می گوید، آقای قاسمپور چندین شرکت صوری برای پولشویی و جابه جا کردن کالا بین کشور‌ها راه اندازی کرده بود و مدیریت این شرکت‌ها را به شهروندان چینی واگذار کرده بود.

طبق این گزارش پس از توقیف یک محموله حاوی یک سیستم اندازه گیری فیلم نازک از یکی از شرکت های صوری قباد قاسمپور توسط مقامات هلند، مقام های وزارت داخلی آمریکا متوجه اقدامات وی شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

XS
SM
MD
LG