لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۷

گروه حکومت اسلامی در «ویدئویی به زبان فارسی»، ایران را تهدید کرد


یکی از نیروهای گروه حکومت اسلامی در عراق (عکس از آرشیو)
یکی از نیروهای گروه حکومت اسلامی در عراق (عکس از آرشیو)

گزارش‌ها حاکی است که گروه حکومت اسلامی، داعش، در اقدامی کم سابقه با انتشار ویدئویی به زبان فارسی، در روز دوشنبه هفتم فروردین ایران را تهدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ویدئو ۳۶ دقیقه‌ای با عنوان «بلاد فارس؛ از دیروز تا امروز» در شبکه‌های اجتماعی گروه حکومت اسلامی در استان دیاله عراق منتشر شده است.

طبق این گزارش مردی که صورت خود را پوشیده بود پیامی را خطاب به علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، قرائت می کند.

این فرد گفته است:‌ای خامنه ای،‌ای فرد نفرین شده‌ای که کنترل به اصطلاح جمهوری اسلامی را در دست داری، مطمئن باش که خیلی زود خانه ات را بر سرت خراب خواهیم کرد.»

خبرگزاری فرانسه همچنین می گوید، در این تصاویر ویدئویی چند اسیر نشان داده شده اند و یکی از آنها روی لباسش نوشته «یا حسین» داشته است.

ایران یکی از حامیان اصلی دولت عراق در نبرد علیه گروه حکومت اسلامی است و این کشور کمک‌هایی برای سازماندهی شبه نظامیان شیعه عراقی در جنگ با داعش انجام داده است. ایران همچنین در جنگ داخلی سوریه از حامیان اصلی حکومت بشار اسد است و نیرو به این کشور اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این ویدئو گروه حکومت اسلامی، ایران را متهم کرده است که قرن‌ها است که اهل سنت را در این کشور سرکوب می کند.

یکی از مردان حاضر در این ویدئو گفته است: ما ایران را تسخیر خواهیم کرد و بار دیگر این کشور را همانند گذشته به اهل سنت باز می گردانیم.

این ویدئو همچنین از بردباری حکومت ایران در قبال یهودیان انتقاد کرده است.

گوینده این ویدئو تصریح کرده است: ایران علیه آمریکا و اسرائیل شعار می دهد، ولی یهودیان در این کشور در امنیت هستند و از آنها محافظت می شود و آنها کنیسه و عبادتگاه‌های خود را در اصفهان و تهران دارند.

خبرگزاری های داخلی ایران از جمله فارس، ایلنا، مهر و میزان خبر انتشار این ویدئو متعلق به گروه حکومت اسلامی را بازتاب داده اند.

سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در مردادماه سال گذشته گفته بود که گروه حکومت اسلامی (داعش) تعدادی از نیروهای خود را از قصر شیرین و نفت‌شهر جذب کرده است.

قصر شیرین و نفت‌شهر هر دو در استان کرمانشاه و در مرز کشور عراق قرار دارند.

XS
SM
MD
LG