لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۶

مقام های آمریکایی از «آزمایش موشکی کره شمالی در روز های آینده» خبر دادند


آزمایش موشکی کره شمالی (عکس از آرشیو)
آزمایش موشکی کره شمالی (عکس از آرشیو)

دو مقام آمریکایی روز سه شنبه گفته اند، کره شمالی احتمالا طی سه روز آینده یک موشک بالستیک میان بُرد را آزمایش خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این مقام‌های آمریکا که نامشان فاش نشده به شبکه فاکس نیوز گفته اند، زمان این آزمایش موشک بالستیک برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت آینده برنامه ریزی شده است.

در صورتی که کره شمالی دست به این آزمایش موشکی بزند، این کشور نشان داده که اعتنایی به تحریم‌های بین المللی در این زمینه ندارد . پیونگ یانگ به خاطر برنامه هسته‌ای و موشکی خود توسط شورای امنیت سازمان ملل مورد تحریم قرار گرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل سال جاری هرگونه آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را ممنوع کرد. چین که روابط نزدیکی با کره شمالی دارد، نیز از این قطعنامه حمایت کرده بود.

پیونگ یانگ در سال جاری آزمایش‌های موشکی انجام داده است. آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در ۲۰ اکتبر سال جاری انجام شد.

منابع کره جنوبی و آمریکا گفته بودند، کره شمالی در ۲۰ اکتبر یک فروند موشک میان برد از نوع موسودان را آزمایش کرد اما این پرتاب آزمایشی موفقیت آمیز نبود.

به گزارش رویترز، این منابع اضافه کرده اند، این آزمایش ناموفق موشکی هشتمین آزمایش طی هفت ماه بود که کره شمالی انجام داد. کره شمالی طی این پرتاب‌ها تلاش کرده است موشکی با برد نهایی سه هزار کیلومتر و قابل پرتاب از سکوی متحرک را با موفقیت آزمایش کند.

در حالی گزارش آزمایش موشکی کره شمالی منتشر شده است که هفت روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود.

به گزارش رویترز، نتیجه گزارش یک نهاد آمریکایی درخصوص کره شمالی حاکی است که با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آزمایش‌های موشکی و فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی تشدید شده است.

XS
SM
MD
LG