لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۴۳

۹ مرزبان ایرانی در درگیری با افراد مسلح در سیستان‌وبلوچستان کشته شدند


گفته می شود در درگیری چهارشنبه سه مرزبان ایرانی نیز زخمی شده اند.
گفته می شود در درگیری چهارشنبه سه مرزبان ایرانی نیز زخمی شده اند.

گزارش‌ها حاکی است که در درگیری بین نیروهای هنگ مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با افراد مسلح در عصر روز چهارشنبه دستکم ۹ مرزبان ایرانی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران، نیروهای مرزبانی «پاسگاه میل ۱۰۰» از گروهان چاهندو (هنگ مرزی میرجاوه) چهارشنبه ششم اردیبهشت هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند که ۹ مرزبان کشته شده‌اند.

این خبرگزاری می‌گوید که سه نفر از این افراد نیروی کادر و شش تن نیز سرباز بوده‌اند.

طبق این گزارش، مرکز اطلاع رسانی پلیس نیز اعلام کرده است: «در حین گشت‌زنی مرزبانان منطقه میرجاوه، تعدادی از تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان مرزبانان را با استفاده از سلاح‌های دوربرد» هدف قرار داده و کشته‌اند.

این در حالی است که دادستان زاهدان با تایید کشته شدن ۹ مرزبان گفته است که حال یکی از مجروحان این حادثه «وخیم» است.

به گزارش ایرنا، علی موحدی راد در خصوص چگونگی این درگیری، گفته است: «حدود ساعت ۲۰ امشب در منطقه مرزی میرجاوه و بین میل ۹۹ و ۱۰۰ یازده نفر از ماموران مرزبانی متشکل از سه نفر از ماموران کادری و ۸ نفر از سربازان وظیفه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست‌ها قرار گرفته اند.»

وی تاکید کرده است، «نیروهای متخاصم» پس از درگیری و کشتن مرزبانان به عمق خاک پاکستان متواری شدند.

دادستان زاهدان اضافه کرده است: متاسفانه ۸ تن از مرزبانان بر اثر تیراندازی با تیربار گرینف، در دم و یک تن دیگر هم پس از انتقال به بیمارستان کشته شدند.

وی تصریح کرده است که نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران به همراه نیروهای امنیتی در حال بررسی حادثه و پیگیری آن هستند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران طی سال‌های اخیر بار‌ها محل رویارویی نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی با گروه‌های مسلح بوده که مقام‌های ایران از آن‌ها به عنوان «تروریست»، «قاچاقچی» و «اشرار» نام می‌برند.

در این درگیری‌ها ده‌ها تن از نیروهای مرزبانی و انتظامی ایران جان خود را از دست داده‌اند. جمهوری اسلامی نیز از کشته شدن افراد مسلح و کشف و ضبط صد‌ها تن مواد مخدر خبر داده‌ است.

آخرین درگیری گزارش شده در منطقه مرزی استان سیستان‌وبلوچستان مربوط به۱۷ دیماه سال گذشته است که در محدوده مرزی شهرستان سرباز رخ داد و آن‌گونه که رسانه های ایران اعلام کرده بودند، یک مرزبان در این درگیری کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.

XS
SM
MD
LG