لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۳۲

«سخنگوی جبهه النصره» در حمله هوایی کشته شد


ابوفراس السوری،سخنگوی گروه جبهه النصره،
ابوفراس السوری،سخنگوی گروه جبهه النصره،

گزارش‌ها حاکی است که ابوفراس السوری،سخنگوی گروه جبهه النصره، وابسته به القاعده، به همراه ۲۰ پیکارجوی دیگر در یک حمله هوایی در حومه ادلب کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر ان در لندن است، می‌گوید، ابوفراس السوری به همراه فرزندش و شماری از پیکار جویان گروه جبهه النصره ، جند القصی و نیروی اسلامگرای از ازبکستان که در یک نشست شرکت کرده بودند در این حمله هوایی کشته شده‌اند.

گزارش حسین قویمی در مورد پیشروی نیروهای دولتی سوریه
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:06 0:00
لینک مستقیم

این خبرگزاری می‌گوید، مشخص نیست که این حمله هوایی توسط سوریه یا روسیه انجام شده است.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است: ابوفراس السوری با فرمانده هان دیگر گروه‌ها نشستی در روستای کفرجالس در شمال غربی إدلب داشت که این حمله هوایی انجام شد.

حکومت سوریه با مخالفان طرح آتش بس و ترک مخاصمه‌ای را از ۲۷ فوریه آغاز کرده‌اند. ولی این آتش بس شامل جبهه النصره و حکومت اسلامی (داعش) نیست.

جبهه النصر در سال ۲۰۱۳ با گروه القاعده اعلام بیعت کرده و هم اکنون این گروه در فهرست گروه های تروریسیتی آمریکا قرار دارد.

بازپس گیری «القریتین» از داعش

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که نیروهای دولتی توانسته اند یک شهر در نزدیکی شهر باستانی پالمیرا را از نیروهای گروه حکومت اسلامی بازپس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش سوریه اعلام کرده است که نیروهای سوری با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه شهر القرییین در ۶۰ کیلومتری غرب پالمیرا ددر استان حمص را از نیروهای داعش بازپس بگیرند.

در همین حال مقام‌های نظامی سوریه می گویند، گروه حکومت اسلامی، داعش، طی روزهای گذشته مجبور به عقب نشینی از شهر پالمیرا شد، در این شهر هزاران مین کاشته اند.

به گزارش رویترز، یک افسر ارتش سوریه گفته است، به رغم شکست گروه حکومت اسلامی از شهر پالمیرا آنها خیابان‌های اصلی را مین گذاری کرده اند و تله‌های انفجاری در بخش‌های مختلف این شهر کار گذاشته اند.

طبق این گزارش، بازپس گیری شهر پالمیرا با حمایت هوایی روسیه از گروه حکومت اسلامی مهم‌ترین شکست برای این گروه در سوریه محسوب می شود.شهر پالمیرا در بهار سال ۲۰۱۵ به دست نیروهای گروه داعش افتاد.

ند.

XS
SM
MD
LG