لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۷

نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه با عقب راندن داعش شهر طبقه را تصرف کردند


نیروهای دمکراتیک سوریه (عکس از آرشیو)
نیروهای دمکراتیک سوریه (عکس از آرشیو)

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای شبه نظامی سوری مورد حمایت آمریکا توانسته اند شهر «طبقه» و یک سد بزرگ را از تصرف گروه حکومت اسلامی، داعش، خارج کنند.

به گزارش رویترز،«نیروهای دمکراتیک سوریه»، متشکل ازشبه نظامیان عرب و نیروهای کردسوریه،‌ پس از دو هفته نبرد توانسته اند شهر طبقه در ۴۰کیلومتری غرب رقه را تصرف کنند.

این گزارش می افزاید، شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به پیشروی به سمت رقه، مرکز «خلافت» گروه حکومت اسلامی در سوریه ادامه می دهند.

طلال سیلو، سخنگوی «نیروهای دمکراتیک سوریه» گفته است: شهر طبقه با جانفشانی «نیروهای دمکراتیک سوریه» وحمایت نامحدود ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا آزاد شد.

مقام‌های «نیروهای دمکراتیک سوریه» می گویند، هم اینک شهر طبقه و سد به طور کامل از کنترل نیروهای گروه حکومت اسلامی خارج شده است.

رویترز می گوید، عملیات برای پیشروی به سمت رقه با مقاومت نیروهای گروه حکومت اسلامی در نزدیکی شهر طبقه مواجه شد و شبه نظامیان سوری اقدام به محاصر این شهر کردند.«نیروهای دمکراتیک سوریه» دو هفته پیش وارد این شهر شدند.

در حالی«نیروهای دمکراتیک سوریه» توانسته اند شهر طبقه را آزاد کنند که دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد، که در صدد است تا «یگان های مدافع خلق»، را مسلح کند.

«یگان‌های مدافع خلق» تشکلی مسلح از کـردهای سوریه است که در قالب «نیروهای دمکراتیک سوریه» در حال نبرد با «حکومت اسلامی» برای بازپس‌گیری رقه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا هدف از ارسال تسلیحات برای این گروه از نیروهای کرد را «تسریع در شکست تروریسم» در رقه عنوان کرده است.

این خبر واکنش ترکیه را درپی داشته است. نورالدین چانیکلی، معاون نخست وزیر ترکیه، ارسال تسلیحات نظامی از سوی آمریکا برای نیروهای کرد در شمال سوریه را «غیرقابل قبول» خواند و ابراز امیدواری کرد که آمریکا به حمایت خود از شبه‌نظامیان کرد پایان‌ دهد.

XS
SM
MD
LG