لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۳

واکنش ها به خبر «هشدار ظريف درباره پيامد شکست مذاکرات اتمی»


گزارش خبرگزاری رويترز درباره هشدار وزير امور خارجه ايران به غرب در خصوص پيامدهای شکست مذاکرات هسته ای برای آينده سياسی حسن روحانی واکنش هايی درپی داشته است.

خبرگزاری رويترز روز شنبه ۱۸ بهمن به نقل از مقام های ايران نوشته است که محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، به آمريکا و دیگر کشورهای غربی حاضر در مذاکرات هشدار داده است که شکست مذاکرات هسته ای احتمالا آينده سياسی حسن روحانی، رييس جمهور ايران را به مخاطره می اندازد.

اين در حالی است که محمد جود ظريف اين خبر را تکذيب کرده و گفته است:«در هيچيک از ملاقاتهای انجام شده به هيچوجه مباحث داخلی مطرح نشده و مطلب منتشره در اين زمينه کذب محض است. »

به گزارش خبرگزاری رويترز، سه تن از مقام های ايرانی به اين خبرگزاری گفته اند که محمد جواد ظريف چندبار چنين نگرانی را طی هفته های اخير با جان کری، وزير امور خارجه آمریکا در ميان گذاشته است.

اين مقام های ايرانی که نامشان فاش نشده است همچنين گفته اند که آقای ظريف چنين نگرانی را با ديگر مقام های غربی حاضر در مذاکرات هسته ای نیز در ميان گذاشته است.

اين در حالی است که خبرگزاری فارس به اين گزارش رويترز واکنش نشان داده و نوشته است : «در صورت صحت ادعای مشکوک رويترز، متاسفانه بايد گفت تيم هسته‌ای ايران دست خود را به‌ طور کامل برای طرف مقابل رو کرده و راه را برای حداکثر امتيازگيری آنها باز کرده است. با چنين ابراز ضعفی ـ که بر اساس آن بقا يا عدم بقای يک دولت به نتيجه مذاکرات گره زده شده ـ طرف مقابل چرا نبايد امتياز بيشتری طلب کند؟ »

محمد جواد ظريف هم اکنون درمونيخ به سر می برد و طی روز های اخير با شماری از مقام های کشورهای عضو گروه ۱+۵ مذاکرده است.

گزارش هانا کاویانی، خبرنگار اعزامی رادیو فردا، از سومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:55 0:00
لینک مستقیم

محمد جواد ظريف جمعه وارد آلمان شد و تاکنون با وزرای خارجه آمريکا، بريتانيا، آلمان و روسيه ديدار کرده است . وی همچنين با يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی، و فدريکو موگرينی، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، ديدار کرده است.

وزير امور خارجه ايران روز شنبه ۱۸ بهمن ماه با فيليپ هاموند، وزير امور خارجه بريتانيا و ايران در حاشيه کنفرانس امنيتی مونيخ ديدار کرد.

محمدجواد ظريف و جان کری جمعه ۱۷ بهمن‌ماه در حاشيه کنفرانس امنيتی مونيخ به ديدار و گفت‌وگو با يکديگر پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی راديو فردا به مونيخ، اين ديدار با تمرکز بر روی مسايل هسته‌ای ايران انجام شد و در آن تصريح شد که تا پايان ماه مارس سال ۲۰۱۵ (فروردين ۹۴) برای دست‌يابی به يک چارچوب سياسی تلاش شود.

این در حالی است که پیشتر پیاده روی محمد جواد ظریف و جان کری در مذاکرات ژنو انتقاد شماری از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و چهره های اصولگرا را درپی داشت.

XS
SM
MD
LG