لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۵

در روزی چون امروز ۲۳ فروردين


در ۱۲ آوريل سال ۱۹۶۱ ميلادی «يوری گاگارين» سفر تاريخی خود را به فضا آغاز کرد
در ۱۲ آوريل سال ۱۹۶۱ ميلادی «يوری گاگارين» سفر تاريخی خود را به فضا آغاز کرد

۲۳ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۱۲ آوريل ۲۰۰۷ ميلادی


در ۲۳ فروردين سال ۱۳۷۱ خورشيدی دکتر محسن صبا در تهران درگذشت. وی تحصيلات خود را در مدرسه دارالفنون به پايان رساند و پس از اخذ درجه دکتری در رشته حقوق از فرانسه به ايران بازگشت. دکتر صبا علاوه بر تدريس در دانشگاه، گروه ملی کتابشناسی ايران و همچنين کميته بايگانی وابسته به يونسکو را تاسيس کرد.


در ۱۲ آوريل سال ۱۵۰۲ ميلادی «کريستف کلمب» چهارمين سفر خودرا آغاز کرد اما ناچار شد نزديک به يک ماه در بندر کاديزاسپانيا منتظر بماند تا پسرش نيز به او بپيوندد.وی سرانجام در ۱۱ ماه می حرکت کرد. دراين آخرين سفرش وی سرزمين های هندوراس و کاستاريکا را کشف کرد. کلمب در بازگشت از اين سفر مورد به مهری دربار اسپانيا قرار گرفت و سرانجام چهارسال بعد درگذشت.


در ۱۲ آوريل سال ۱۹۴۵ ميلادی «فرانکلين دلانو روزولت» رييس جمهوری وقت آمريکا بر اثر سکته مغزی درگذشت و «هری ترومن» معاون او بر جايش نشست. در حدود سه هفته پس از مرگ روزولت، جنگ دوم جهانی پايان گرفت.


در ۱۲ آوريل سال ۱۹۴۶ ميلادی، سوريه که تحت الحمايه فرانسه بود به استقلال دست يافت اما دولت وقت سوريه اعلام داشت تا خروج کامل نيروهای فرانسوی، کشور مستقل نخواهد دانست و سرانجام پنج روز بعد در ۱۷ آوريل سوريه رسما استقلال يافت.


در ۱۲ آوريل سال ۱۹۶۱ ميلادی «يوری گاگارين» سفر تاريخی خود را به فضا آغاز کرد. او در سن ۲۷ سالگی مدت ۱۰۸ دقيقه کره زمين را دور زد و نام خود را به عنوان نخستين انسان فضا پيما در تاريخ ثبت کرد. گاگارين روسی در سن ۳۴ سالگی در پروازی آزمايشی با يک جت جنگنده کشته شد.


در ۱۲ آوريل سال ۱۹۷۵ ميلادی سفارت آمريکا در کامبوج تعطيل شد و کارکنان و ديپلمات های آمريکايی «فنوم پن» پايتخت کامبوج را ترک کردند.


XS
SM
MD
LG