لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۵

در روزی چون امروز ۱۹ بهمن


۱۹ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۸ فوريه ۲۰۰۷ ميلادی
۱۹ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۸ فوريه ۲۰۰۷ ميلادی


۱۹ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۸ فوريه ۲۰۰۷ ميلادی



در ۱۹ بهمن سال ۱۳۴۸ خورشيدی دولت عراق با صدور اعلاميه ای دولت وقت ايران را متهم کرد که در توطئه کودتای عراق دست داشته است. اين کودتا توسط نيروهای امنيتی عراق سرکوب شد.


۲۸ سال پيش در روزی چون امروز در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ خورشيدی گروهی از همافران و کارکنان نيروی هوايی به مدرسه علوی در تهران رفتند تا همبستگی خود را با انقلاب و آيت الله خمينی اعلام کنند.


در هشتم فوريه سال ۱۹۱۹ ميلادی نخستين هواپيمای مسافری جهان از لندن به پاريس پرواز کرد. اين پرواز تجاری فاصله دو شهر اروپايی را در ۳ ساعت و۳۰ دقيقه طی کرد

همچنين در اين روز صدها هزار تن از مردم تهران دست به يک راهپيمايی عليه دولت شاپور بختيار زدند. خبرگزاري ها شمار شرکت کنندگان در اين راهپيمايی را بيش از يک ميليون نفر گزارش دادند.


۱۷۹ سال پيش در ۸ فوريه سال ۱۸۲۸ ميلادی «ژول ورن» نويسنده فرانسوی به دنيا آمد. وی با داستان های تخيلی خود مردم را با شگفتی های جهان علم آشنا ساخت. سفر به مرکز زمين و بيست هزار فرسنگ زير دريا از مشهورترين آثار ژول ورن به شمار می آيد.


در هشتم فوريه سال ۱۹۱۹ ميلادی نخستين هواپيمای مسافری جهان از لندن به پاريس پرواز کرد. اين پرواز تجاری فاصله دو شهر اروپايی را در ۳ ساعت و۳۰ دقيقه طی کرد.


۵۵ سال پيش در ۸ فوريه سال ۱۹۵۲ ميلادی «اليزابت دوم» در مراسمی رسمی در کليسای سن جيمز لندن تاج سلطنت را بر سر گذاشت و خود را ملکه بريتانيا اعلام کرد.


۴۴ سال پيش در ۸ فوريه سال ۱۹۶۳ ميلادی سرهنگ عبدالسلام عارف با انجام يک کودتای خونين زمام امور در عراق را بدست گرفت. وی سه سال بعد در سال ۱۹۶۶ ميلادی در يک صانحه هوايی کشته شد و برادرش عبدالرحمن عارف جانشين او و رييس جمهوری عراق شد.


XS
SM
MD
LG