لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۴

پيکارهای فوتبال غرب آسيا؛ ايران ۱۰ نفره با تساوی برابر عمان صدرنشين شد


تيم ملی فوتبال ايران در دومين و آخرين مسابقه گروه اول رقابتهای غرب آسيا در امان، در آغاز نيمه دوم از شکست با تيم ده نفری گريخت و با شليک تحسين برانگيز آندرانيک تيموريان در برابر تيم ملی عمان به تساوی دو بر دو رسيد.

ميلاد می داوودی در درقيقه ۱۷ و آندرانيک تيموريان در دقيقه ۵۳ برای ايران گلزنی کردند و گلهای عمان توسط عثمان حديد در دقيقه ۴۰ و يعقوب عبدالکريم در دقيقه ۱ + ۴۵ به ثمر رسيد.

در دقيقه ۴۷ محمد نوری دومين اخطار را گرفت تا اخراج و از بازی نيمه پايانی بعد از ظهر جمعه (احتمالا با عراق) محروم شود.

در حالی که عمان با دو ضد حمله سريع در دقيقه های پايانی نيمه نخست به دو گل ناگهانی دست يافته و بازی يک بر صفر باخته را به برتری دو بر يک بدل کرده بود، درشروع نيمه دوم محمد نوری هم اخراج شد تا کار تيم ده نفری شده ايران در گريز از شکست سخت تر نشان دهد.

اما آندرانيک تيموريان- يکی ازهفت بازيکن استراحت داده شده از بازی نخست- به دليل مصدوميت زودهنگام هادی عقيلی پای به ميدان گذاشت و در دقيقه هايی پس از اخراج نوری، با شليکی از فاصله نزديک به ۳۰ متر از پاس زنيدپور گل تساوی بخش را ساخت.

مصدوميت عقيلی باعث ناهماهنگی بين جلال حسينی و حنيف عمران زاده شد – عمران زاده از حالت هافبک دفاعی کامل به عقب انتقال يافت و همين به بهای از دست رفتن برتری يک بر صفر شد. اما از سوی ديگر بازيکن جانشين نه تنها گل تساوی بخش را زد که ميانه ميدان ايران را صاحب يک فرمانده ساخت. گل نخست ايران در دقيقه ۱۷ با پاس عمقی ميلاد می داوودی به کريم انصاريفرد حاصل شد ودر حالت تک به تک انصاريفرد با دروازه بان، توپ به پشت محوطه جريمه برگشت تا خود ميلاد با شليکی به موقع و دقيق دروازه بی نگهبان عمان فرو ريزد.

تا پيش از اين گل عمان با يک بازی سخت و پر فشار بر هر بازيکن پا به توپ ايران، بازی را در نيمه ايران حفظ کرده بود. در اين دقيقه ها تيم ايران بسيار ناهماهنگ و در ميانه پرتعداد خود، بدون طراح نشان می داد.

پس از پيروزی سه بر صفر بر بحرين، ايران با چهار امتياز پيشتاز گروه شد تا بعد از ظهر جمعه با تيم نخست گروه سوم بازی کند. حريف ايران در اين مرحله به احتمال فراوان تيم ملی عراق است که يمن را دو بر يک شکست داده و يمن هم سه بر يک فلسطين را برده است تا عراق برای پيشتازی کاری مشکل در برابر فلسطين نداشته باشد.

در رقابتهای غرب آسيا نه تيم در سه گروه بازی می کنند که در مسابقه دوم نيمه پايانی، تيم نخست گروه دوم – متشکل از اردن ميزبان، کويت و سوريه – با بهترين تيم دومی سه گروه بازی خواهد داشت.

بازيکنان تيم ملی ايران: ابراهيم ميرزاپور (کاپيتان)- هادی عقيلی (از دقيقه ۲۳ آندرانيک تيموريان)، جلال حسينی، هاشم بيک زاده - خسرو حيدری، حنيف عمران زاده، فرزاد آشوبی(از دقيقه ۸۴ ايمان مبعلی)، ميلاد زنيد پور- محمد نوری - ميلاد ميداودی و کريم انصاری فرد (از دقيقه ۵۲ مهرداد اولادی). سرمربی: افشين قطبی.
XS
SM
MD
LG