لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۹

تيم ملی فوتبال برزيل در گروهی دشوار


تیم ملی برزیل در مسابقات جام جهانی فوتبال درآلمان نتوانست نتیجه مطلوب را به دست آورد
تیم ملی برزیل در مسابقات جام جهانی فوتبال درآلمان نتوانست نتیجه مطلوب را به دست آورد

در مراسم قرعه کشی رقابت های فوتبال جام ملت های قاره آمريکا ، «کوپا آمريکا »، برزيل با داشتن عنوان قهرمانی با تيم های مکزيک، اکوادور و شيلی هم گروه شد.


تيم ملی برزيل در گروه «ب» اين دوره مسابقات با بازی های مشکلی مواجه خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری رويترز، تيم ملی برزيل در آخرين مسابقه اش صفر بر يک به مکزيک باخت . اکوادور نيز از جمله تيم هايی بود که در رقابت هايی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به جمع ۱۶ تيم دور دوم پيوست . و سر انجام به نظر می آيد که شيلی با مجموعه ای از استعداد های جوان می خواهد بار ديگر ارزش روزهای اوج تيم ملی شيلی را به نمايش گذارد.


قرعه کشی نسبت به ونزوئلای ميزبان بيشتر روی خوش نشان داد . تيم ملی ميزبان در گروه الف با اروگوئه، بوليوی و پرو رو به رو خواهد شد .


پيکارهای «کوپا آمريکا» از ۲۶ ژوئن تا ۱۵ ژوئيه برای نخستين بار در ونزوئلا انجام خواهد شد

آرژانتين، که تيم ملی اش در مسابقه پايانی ۲۰۰۴ با ضربه های پنالتی به برزيل باخت، در گروه ج با تيم های ملی آمريکا ، پاراگوئه و کلمبيا يک مجموعه سرشار از نيروهای غير قابل پيش بينی را پيش رو خواهد داشت .


پيکارهای «کوپا آمريکا» از ۲۶ ژوئن تا ۱۵ ژوئيه برای نخستين بار در ونزوئلا انجام خواهد شد .


برزيل در اولين دوره رقابت های جدی به رهبری مربی تازه اش دونگا شرکت می کند . در پی حضور ناموفق برزيل در جام جهانی سال پيش، سال ۲۰۰۶، دونگا جانشين کارلوس آبرتو پاريرا شد .


دونگا در وب سايت رسمی کنفدراسيون فوتبال برزيل گفت: «گروه برزيل دشوارو درگيرانه است . اين گروه مشکلاتی را مطمئنا برای ما به وجود خواهد آورد . اما اين يکی از ويژگی های جام قاره آمريکا است که رقابت ها هميشه مشکل باشد».


کاپيتن تيم قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ آمريکا می افزايد : «هر تيمی که دربرابر برزيل بازی می کند، سخت تر تلاش می کند .ااشتباه است آن گونه که بعضی ها می گويند، ما هم بگوييم شيلی ضعيف ترين حريف است . همه حريفان سخت هستند».


مراسم قرعه کشی


پس از نمايش موزيک «له لانه رو» ونزوئلا، نوبت به کاره کا، مهاجم پيشين تيم ملی برزيل و لوييس مندوزا، مهاجم سابق تيم ملی ونزوئلا رسيد تا در مراسم قرعه کشی، نام تيم ها را از درون گلدان ها در آورند .


کنفدراسيون فوتبال آمريکا ی جنوبی، «کونمبول»، در جلسه ای پشت درهای بسته به اين ترتيب قرعه کشی را انجام داد که نام شش تيم برگزيده بيرون آمد و هر کدام به ترتيب در يک گروه قرار گرفت.


ونزوئلا و بوليوی در گروه « آ »، برزيل و مکزيک در گروه «ب» و آرژانتين و آمريکا در گروه «ج» قرار گرفتند و روز بعد شش تيم باقی مانده قرعه کشی شدند .


اين مسابقه ها يک آماده سازی مهم برای تيم های اين قاره، پيش از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ به شمار می رود که قرار است اواخر سال ۲۰۰۷ به صورت دوره ای شروع شود .


آمريکا و مکزيک تيم های خارج از کنفدراسيون فوتبال آمريکا ی جنوبی هستند و حضور آنان به عنوان تيم های مهمان، به رقابت ها جنبه قهرمانی سراسر قاره را بخشيده است.


در جام آمريکا ی جنوبی رونالدينيو به رهبری دونگا پای به ميدان می گذارد . دونگا، چهره ای به شمار می رود که پس از يک جام جهانی شکس تبار برای تيم پرستاره برزيل، حالا آينده اين تيم به او سپرده شده است.


XS
SM
MD
LG