لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۱

«ايران بايد رفتار خود را تغيير دهد نه آمريکا»


تام کيسی می گوید ايران درصورت اجرای قطعنامه های شورای امنيت می تواند با آمريکا درباره هر موضوعی که علاقمند باشد وارد مذاکره و گفت وگوی مستقيم شود
تام کيسی می گوید ايران درصورت اجرای قطعنامه های شورای امنيت می تواند با آمريکا درباره هر موضوعی که علاقمند باشد وارد مذاکره و گفت وگوی مستقيم شود

تام کيسی سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا، روز چهارشنبه چهارم آوريل، گفت چنانچه تهران خواهان برقراری روابط با واشينگتن است، بايد رفتار خود را تغيير دهد.


آقای کيسی تاکيد کرد واشنگتن تنها درصورتی که ايران فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را متوقف کند، حاضر به مذاکره مستقيم با تهران خواهد شد.او افزود کشوری که بايد رفتار خود را تغيير دهد ايران است و نه آمريکا.


واشنگتن تنها درصورتی که ايران فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را متوقف کند، حاضر به مذاکره مستقيم با تهران خواهد شد
تام کیسی

شورای امنيت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه های ۱۷۳۷ و ۱۷۴۷ از جمهوری اسلامی خواسته است تا فعاليت های هسته ای مربوط به غنی سازی اورانيوم را به حالت تعليق درآورد.


آقای کيسی گفت ايران درصورت اجرای قطعنامه های شورای امنيت می تواند با آمريکا درباره هر موضوعی که علاقمند باشد وارد مذاکره و گفت وگوی مستقيم شود.


آمريکا در جريان دستگير ۱۵ ملوان بريتانيايی توسط ايران از تلاش های تونی بلر برای آزادی آنها حمايت کرد. اما لحن اين کشور در برابر ايران ملايم تر از هميشه بود.


جرج بوش، رييس جمهوری، و رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا از تصميم ايران برای آزادی ملوانان بريتانيايی استقبال کردند.


رابرت گيتس گفت:«ما از آزادی ۱۵ سرباز بريتانيايی استقبال می کنيم.» او افزود دستگيری اين سربازان در آبهای عراق عملی درستی نبود.


آقای گيتس اضافه کرد اجازه به ثمره رسيدن فعاليت های ديپلماتيک دراين ماجرا، بهترين شيوه ای بود که در پيش گرفته شد.


درخواست از ايران


وزارت امور خارجه آمريکا روز دوشنبه اعلام کرده بود که از طريق سفارت سويس در تهران از دولت ايران خواسته است تا اگر اطلاعی در باره ناپديد شدن شهروند آمريکائی درجزيره کيش در اختيار دارند، مقامات دولت ايالات متحده را در جريان قرار دهند.


در همين زمينه، آقای کيسی گفت ايران از طريق سفارت سويس به درخواست آمريکا پاسخ داده است. سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا افزود ايران خواهان دريافت اطلاعات بيشتر درباره زمان ورود و برنامه سفر اين شهروند آمريکایی شده است.


رابرت لوينسون، مامور بازنشسته اف بی ای، پليس فدرال آمريکا، آويل ماه مارس در جريان يک سفر تجارتی به جزيره کيش ناپديد شده است.


مقام های آمريکايی نگرانند که آقای لوينسون، کارشناس سابق امور جرم های سازمان يافته و مافيای روسی، احتمال دارد توسط نيروهای ايرانی دستگير شده باشد.


XS
SM
MD
LG