لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۰

در روزی چون امروز ۱۱ فروردين


۱۱ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۳۱ مارس ۲۰۰۷ ميلادی
۱۱ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۳۱ مارس ۲۰۰۷ ميلادی

۱۱ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۳۱ مارس ۲۰۰۷ ميلادی


در ۱۱ فروردين سال ۱۳۰۴ خورشيدی قانون اصلاح تقويم ايرانی به تصويب مجلس شورای اسلامی رسيد. به موجبا اين قانون اداره های دولتی و بازرگانان موظف شدند که در کارهای خود اسامی ماه های خورشيدی را بکار برند که از فروردين آغاز و به اسفند ختم مي شود.


در ۳۱ مارس سال ۱۵۹۶ ميلادی «رنه دکارت» فيلسوف، رياضيدان و فيزيکدان فرانسوی بدنيا آمد. وی اعتقاد داشت که رياضی نمونه کامل علم است و روش های رياضی می تواند در همه رشته های علوم انسانی بکار گرفته شود.


در ۱۱ فروردين سال ۱۳۰۴ خورشيدی قانون اصلاح تقويم ايرانی به تصويب مجلس شورای اسلامی رسيد. به موجبا اين قانون اداره های دولتی و بازرگانان موظف شدند که در کارهای خود اسامی ماه های خورشيدی را بکار برند که از فروردين آغاز و به اسفند ختم مي شود

در ۳۱ مارس سال ۱۸۰۹ ميلادی «ادوارد فيتزجرالد» نويسنده و متفکر انگليسی بدنيا آمد. ترجمه رباعيات خيام از فارسی به انگليسی يکی از مهم ترين کارهای او به شمار مي رود. وی ۷۴ سال زندگی کرد و آثار ديگری هم منتشر ساخته است.


در ۳۱ مارس سال ۱۸۸۹ ميلادی به مناسبت يکصدمين سال انقلاب فرانسه برج ايفل رسما در پاريس گشايش يافت. اين برج که بيش از ۳۰۰ متر ارتفاع دارد هر سال در حدود پنج ميليون نفر را برای بازديد به پايتخت فرانسه جلب ميکند.


در ۳۱ مارس سال ۱۹۳۹ ميلادی دولت های انگليس و فرانسه در يک اعلاميه مشترک اعلام کردند که اگر ارتش آلمان نازی به لهستان حمله کند، اين دو دولت از لهستان حمايت خواهند کرد و وارد جنگ خواهند شد. هيتلربدون توجه به اين اعلاميه لهستان را تصرف کرد.


در ۳۱ مارس سال ۱۹۵۹ ميلادی «دالايی لاما» رهبر بوداييان تبت پس از ۱۵ روز با پای پياده کوه های هيماليا را پشت سر گذاشت و به خاک هند وارد شد.


در ۳۱ مارس سال ۱۹۶۶ ميلادی «هارولد ويلسون» رهبر حزب کارگر بريتانيا با بدست آوردن اکثريت آرا به مقام نخست وزيری رسيد.


XS
SM
MD
LG