لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

حمایت دو مرجع تقلید از نامزدی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری


آيت الله يوسف صانعی و آیت الله اسدالله بیات زنجانی، از مراجع تقليد در قم، از نامزدی حسن روحانی در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری حمايت کردند.

به گزارش وب سايت رسمی آيت الله صانعی، وی روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه در ديدار با جمعی از مقلدانش در شهر مشهد از نامزدی حسن روحانی در انتخابات استقبال کرده و گفته است: «اميد آن دارم با روی کار آمدن ايشان و استفاده دولت ايشان از نظرات راه گشای بزرگان و کارشناسان خبره ای که به واسطه برخی مسائل در ساليان گذشته گوشه عزلت اختيار کرده اند شاهد رشد و بالندگی کشور در عرصه های داخلی و صحنه های بين المللی و خصوصا رفع معضلات و مشکلات اساسی مملکت از جمله فقر، فساد اداری، تورم و بيکاری باشيم.»

آيت الله صانعی همچنين از حمايت اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت، و محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق ايران، از حسن روحانی‌«در اين برهه حساس تاريخی علی رغم همه محدوديت ها، فشارها، تنگ نظری ها و کارشکنی ها » ابراز خشنودی کرده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی روز سه شنبه در اظهارنظرهايی جداگانه از نامزدی حسن روحانی در انتخابات رياست جمهوری حمايت کردند.

آيت الله اسدالله بيات زنجانی، از مراجع تقليد در قم نيز در وب سايت رسمی اش در پاسخ به مقلدان خود گفته است:«بنده آقايان کانديداها را عمدتاً می شناسم و با برخی از آنها کار هم کرده ام ولی به نظر می رسد در شرايط فعلی فردی که می تواند کشور را بهتر اداره کند، جناب حجت الاسلام و المسلمين دکتر روحانی است.»

روز گذشته نيز بيت آيت الله حسينعلی منتظری، مجمع روحانيون مبارز و همچنين مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم از حسن روحانی حمايت کردند.

آخرین روز تبلیغات نامزدها

روز چهارشنبه آخرین روز تبلغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران بود و از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پایان می یابد.

گزارش ها حاکی است که طرفداران نامزدهای حاضر در انتخابات در آخرین روز از تبلیغات تجمع هایی در نقاط مختلف کشور برگزار کرده اند.

طبق این گزارش ها طرفداران حسن روحانی در میدان ولیعصر و ونک تهران تجمع هایی را برگزار کرده اند. طرفداران محمد باقر قالیباف نیز در میدان فلسطین در تهران تجمعی را برگزار کرده اند.
XS
SM
MD
LG