لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۵

فوتبال ايران اشتوتگارت را شکست داد


تیم ملی فوتبال ایران توانست با نتیجه یک برصفر بر اشتوتگارت آلمان غلبه کند
تیم ملی فوتبال ایران توانست با نتیجه یک برصفر بر اشتوتگارت آلمان غلبه کند

تيم ملی فوتبال ايران در دومين مسابقه خود درچارچوب رقابت های چهار جانبه دبی روز چهارشنبه، تيم باشگاه اشتوتگارت آلمان را يک بر صفر شکست داد .


مهدی رجب زاده در شروع نيمه دوم به ثمر ساننده تک گل پيروزی بخش تيم ملی ايران در دقيقه ۴۹ بود. گرچه اشتوتگارت با تيم حاضر در اين فصل بوندسيگا فاصله ای بسيار داشت، اما تيم ملی ايران هم در مجموع نمايش قابل قبولی در غياب بسياری از بازيکنان اصلی اش نشان داد .


چگونگی گل


رجب زاده پس از عبور از ميان مدافعان تيم اشتوتگارت ، روی ارسال توپ حسين بادامکی، ضربه سر رضا عنايتی و پاس زمينی عليرضا واحدی نيکبخت، توپ را در آستانه دروازه با يک ضربه تمام کننده به تک گل تيم قرمز پوش ايران بدل کرد.


گرچه اشتوتگارت با تيم حاضر در اين فصل بوندسيگا فاصله ای بسيار داشت، اما تيم ملی ايران هم در مجموع نمايش قابل قبولی را ، در غياب بسياری از بازيکنان اصلی اش، نشان داد

اشتوتگارت، که دررده چهارم بونديس ليگا، از مدعيان قهرمانی اين فصل آلمان است، در مسابقه نخست خود نيز با نتيجه يک بر دو از تيم ملی امارات شکست خورده بود تا نشان دهد دو مسابقه با دو تيم ملی منطقه خليج فارس را جدی نگرفته است .


تيم ايران درنخستين مسابقه در برابر تيم هامبورگ يک بر دو شکست خورده بود . هامبورگ از تيمهای مطرح فوتبال آلمان است که در اين فصل روزگار خوشی ندارد .


اخراج قلعه نويی


در مسابقه ای کم گل اما پر ماجرا، عبدالله خالد، داور اماراتی مسابقه دردقيقه ۳۸ ، امير قلعه نويی سرمربی تيم ملی را به دليل اعتراض های پياپی به قضاوت او، به ويژه در مورد هند مدافع اشتوتگارت در حالت بر هم خوردن تعادل درمحوطه جريمه تيم آلمانی که داور اماراتی به درستی از گرفتن پنالتی خود داری کرد، اخراج کرد .


با اخراج قلعه نويی و رفتن به جايگاه تماشاگران ورزشگاه المکتوم باشگاه النصر، ناصر ابراهيمی و افشين پيروانی از کنار زمين، رهبری تيم را به عهده گرفتند .


اشتوتگارت، که دررده چهارم بونديس ليگا، از مدعيان قهرمانی اين فصل آلمان است، در مسابقه نخست خود نيز با نتيجه يک بر دو از تيم ملی امارات شکست خورده بود تا نشان دهد دو مسابقه را جدی نگرفته است

در اين لحظه چنين به نظر می آمد که قلعه نويی قصد بيرون کشيدن تيم از زمين را دارد .


قلعه نويی که از نحوه داوری ها در دو مسابقه با تيم های آلمانی به شدت شکايت داشت در پايان مسابقه اظهار کرد که در لحظه متشنج شدن اعصاب بازيکنانش تنها به کنار زمين آمده بود تا از کاپيتن تيمش بخواهد بازيکنان را به آرامش دعوت کند، اما داور کارت قرمز به او نشان داد .


نارضايتی از داوری دو مسابقه با هامبورگ و اشتوتگارت منجر به تصميمی برای لغو مسابقه روز جمعه با تيم ملی امارات شده، که هنوز قطعيت نيافته است . اين مسابقه خارج از چارچوب جام چهار جانبه است .


قلعه نويی تيم ملی را با آن آرايش به رمين فرستاد : حسن رودباريان، محمد نصرتی ( کاپيتن )، هادی شکوری، هادی عقيلی، مرتضی اسدی، جواد کاظميان ( عليرضا واحدی نيکبخت ) ، کيانوش رحمتی، حسين بادامکی ( صادقی )، ايمان مبعلی (پژمان نوری)، علامرضا عنايتی و مهدی رجبزاده ( مير قربانی ).


بازيکنان اشتوتگارت را نيز تيمو هيلده براند، ريکاردو اوزوريو، يان دال توماسون، توماس هيتزلبرگر، پاول پاردو، بوکا، ماتيو دل پيره، کريستين ينس نر، آنتونيو داسيلوا، ماريو گومش و فرناندو ميرا (کاپيتن) تشکيل می دادند


کاپيتنی محمد نصرتی


در حالی که عليرضا واحدی نيکبخت در نيمه نخست در ميان ذخيره ها بود، محمد نصرتی با بازوبند کاپيتنی به زمين آمد . نيکبخت در نيمه دوم بازی کرد و ضمن آن که تک گل تيم ملی را ساخت، يکی از بازيکنان پر شماری بود که کارت زرد داور را رو در روی خود ديد .


در کنار واحدی نيکبخت، مبعلی، مهدی رجب زاده و اسدی از تيم ملی ايران اخطار گرفتند . به همين تعداد بازيکن نيز از تيم اشتوتگارت اخطاری بودند .


قلعه نويی: ما مردمی با فرهنگ چند هزار ساله هستيم، اما ...


خبر گزاری دانشجويان ايران، ایسنا، از قول قلعه نويی نوشت:« به خاطر اين که ما ايرانی ها متعلق به کشوری با قدمت چندين هزار ساله و با فرهنگ هستيم، بر اساس حفظ جوانمردی و تنها با تماسی با برونومتسو (سرمربی تيم ملی امارات) به پيشنهاد بازی جواب مثبت داديم ولی آنها با اين ناداوری ها رعايت اصول جوانمردی را دربرابر تيم ما نکردن».


XS
SM
MD
LG