لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۸

با شکست سايپا، استقلال پيشتاز شد


استقلال با تساوی در برابر ابومسلم صدر نشین جدول مسابقات شد
استقلال با تساوی در برابر ابومسلم صدر نشین جدول مسابقات شد

در هفته ۲۴ فوتبال سراسری دسته برتر ايران، جام خليج فارس، تيم سايپا در اصفهان يک بر صفر مغلوب سپاهان شد تا استقلال با تساوی يک بر يک در خانه ابومسلم مشهد، به تنهايی پيشتاز جدول رده بندی شود.


استقلال با آگاهی از شکست تيمی که نخستين و پايدارترين صدر نشين بود، در مشهد برای کسب امتيازبه میدان رفت چراکه حد اقل امتیاز هم می توانست تيم مدافع عنوان قهرمانی را به هدف برساند.


استقلال با آگاهی از شکست تيم صدر نشين، در مشهد برای کسب امتياز به میدان رفت چرا که حداقل امتیاز هم می توانست تيم مدافع عنوان قهرمانی را به هدف برساند

اما در همان شروع مسابقه ياران خداداد عزيزی با گل زود هنگام مرتضی برگی زر به آبی پوشان تهرانی شوک اوليه را وارد کردند و يک بر صفر پيش افتادند. اين گل استقلال را به خود آورد و دانست که تکرار پيروزی تهران کار آسانی نيست. يک دقيقه پس از گل ابومسلم، ضربه ميثم بائو به ديرک دروازه خورد تا ابومسلم نقطه خطر مهمان را احساس کند .


پيش از پايان نيمه نخست استقلال با ضربه ميثم بائو به گل تساوی بخش رسيد تا نگران به رختکن نرود. در دقيقه ۳۱ ميثم بائو،گلزن اين روز آبی پوشان با ضربه ای تماشايی دروازه ابومسلم را گشود .


در نيمه نخست دو تيم در زدن ضربه به ديرک دروازه نيز يک بر يک بودند، زيرا ديرک دروازه استقلال نيز يک بار منجی دروازه مهمانان بود .


نيمه دوم استقلال برای رسيدن به پيروزی و فاصله بيشتر گرفتن در صدر جدول، سراپا حمله ور شد اما تا پايان نتيجه يک بر يک پا برجا ماند .


در جدول رده بندی سايپا در بين دو استقلال قرار گرفت زيرا استقلال تهران با ۴۷ امتياز در صدر است و تيم‌های سايپا با ۴۶ و استقلال اهواز با ۴۲ امتياز در مکان‌های دوم و سوم قرار دارند.


شکست در واپسين دقيقه ها


سايپا تا دقيقه ۸۷ در برابر حمله های تيم با روحيه سپاهان دروازه اش را حفظ کرد، ضمن آن که برای شکستن طلسم تساوی ها از حمله و جست و جوی گل نيز غافل نبود. اين مقاومت حتی در لحظه هايی که با يک يار کمتر بازی می کرد موفق نشان می داد.


اما در واپسين دقيقه ها که هر دو تيم ده نفری بازی می کردند، ضربه عبدالوهاب ابوالهيل، مهاجم عراقی تيم سپاهان، سه امتياز با ارزش نصيب تنها نماينده فوتبال ايران در قهرمانی باشگاه های آسيا کرد .


پيش از بازی منصور ابراهيم زاده، مربی تيم سپاهان، بازی با سپاهان را يک پيش بازی مناسب برای رويارويی با تيم العين امارات دانسته بود. سپاهان پس از دو پيروزی بر الاتحاد سوريه و الشباب عربستان، در سومين مسابقه به ديدار العين امارات می رود.


سپاهان در مسابقه با سايپا با سه مهاجم و ترکيبی هجومی به ميدان رفت. عماد رضا و مهدی سيد صالحی، تنها گلزن سپاهان در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسيا، در نيمه نخست دروازه سايپا را تهديد کردند.
در نيمه نخست دو تيم در مجموع تماشاگران را راضی نکردند.


در نيمه دوم مسابقه سايپا خطرناک تر نشان داد وبا سرعت بيشتر جريان بازی، شليک تماشايی محسن خليلی از راه دور با واکنش ديدنی آرمناک پتروسيان، دروازه بان سپاهان، مهار شد.


با دو اخطاره شدن مجيد غلام نژاد و اخراج از بازی، سايپا ازدقيقه ۶۸ ده نفری بازی کرد. ديری نپائيد که محسن ترکی، داور مسابقه، در دقيقه ۸۰ با کارت قرمز مستقيم، سيد صالحی را نيز از تيم سپاهان اخراج کرد.


علی دايی کلافه از داوری ها


علی دايی، سرمربی و بازيکن تيم سايپا به طور طبيعی ناراحت ترين مهره تيمش بود و در گفت و گوی پس از مسابقه با خبرنگران، همچنان از داوری اين مسابقه هم شکايت داشت.


او گفت: «فدراسيون فوتبال بايد در مورد داوران بازی ‌های سايپا تدبيری بينديشد و برای اين وضعيت در فکر چاره ای باشد. اين يک بازی پاياپای بود و هيچ تيمی برحريف برتری محسوسی نداشت، اما در يک لحظه ما غافلگير شديم و نتيجه را واگذار کرديم.»


دايی ضمن آن که وزش باد شديد را نيز از عوامل نتيجه نگرفتن و شکست دوم سايپا در اين فصل عنوان کرد به اين نيز اعتراف داشت که سايپا در اين شش مسابقه اخيرش به هيچ وجه نتيجه‌ گيری خوبی نداشته و شکست ازسپاهان هم در ادامه‌ همين بوده است .


مربی سپاهان : خط ميانی را از کار انداختيم


منصور ابراهيم زاده، مربی تيم سپاهان دليل پيروزی تيم خود را تدبير تيم اصفهانی در از کار انداختن خط ميانی سايپا دانست و عنوان کرد که قدرت سايپا در اين جناح باعث پيشتازی ياران علی دايی بوده است.


در روز چهارشنبه تيم برق در شيراز توانست با يک گل شکستی ديگر برای پاس تهران بر جای گذارد. استقلال اهواز هم يک بر صفر بر پيکان تهران پيروز شد


XS
SM
MD
LG