لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۳

هفته پنجم ليگ برتر؛ پرسپوليس راه آهن را مغلوب کرد


پرسپوليس در آخرين مسابقه هفته پنجم ليگ برتر فوتبال ايران، جام آزادگان تيم سخت کوش و دونده راه آهن را سه بر دو شکست داد تا تنها تعقيب کننده تيم بی شکست و پيشتاز ذوب آهن باشد.

پس از توقف پاس تيم صنعت نفت نيز در خانه شهرداری به شکست سه بر دو تن داد تا از پرسپوليس جدا شود. اکنون ذوب آهن ۱۳ امتياز دارد و پرسپوليس ۱۲ امتياز و در رده سوم تيم پاس ۱۰ امتيازی قرار دارد.

رد و بدل شدن پنج گل و فرصتهای پرشماری که دو تيم به وجود آوردند، از يک بازی پرتحرک و تماشايی، به ويژه در نيمه دوم حکايت داشت.

در حضور حدود ۳۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی، امير حسين فشنگچی در دقيقه ۴۱ و محمد نوری در دقيقه های ۴۹ و ۶۲ (از نقطه پنالتی) برای پرسپوليس گل زدند و هرکدام از آنان می توانستند گلهای خود را دو برابر کنند. رودريگو لوپز – بازيکن برزيلی – در دقيقه ۵۶ و حميد هدايتی در دقيقه ۶۸ گلهای زيبای راه آهن را زدند و هدايتی بهترين بازيکن زمين بود.

در پنج دقيقه وقت تلف شده بازی سرنگون شدن بازيکن راه آهنی در داخل محوطه جريمه پرسپوليس فرياد اعتراض محمد رضا (رسول) کربکندی، سرمربی و بازيکنان راه آهن را به آسمان برد تا هم سرمربی اخراج شود و هم بازی بوی خشونت به خود گرفت.

از نکات جالب در اين بازی بازوبند کاپيتانی برای عليرضا حقيقی، دروازه بان تيم پرسپوليس بود که در دقيقه های پايانی آن را به شيث رضايی تازه وارد سپرد.

پرسپوليس: عليرضا حقيقی، سپهر حيدری، حسين فشنگچی (از دقيقه ۸۹ شيث رضايی)، عليرضا نورمحمدی، عليرضا محمد، حميدرضا علی عسگری، مازيار زارع، محمد نوری، مهدی شيری (از دقيقه ۳۹ حسين بادامکی)، غلامرضا رضايی و هادی نوروزی (از دقيقه ۷۶ مجتبی زارعی)
سرمربی: علی دايی

راه‌آهن: فرشيد کريمی، حسين پاشايی، ابراهيم کريمی، ابوذر رحيمی، ميرهانی هاشمی، کمال کاميابی (از دقيقه ۸۰ محسن زاهدی)، بهادر عبدی (از دقيقه ۶۶ پيمان ميری)، حميد هدايتی، محسن ميرابی (از دقيقه ۶۳ محمود آمنه)، ريکاردو دسوزا، رودريگو لوپز
سرمربی: رسول کربکندی

علی دايی بار ديگر از کريمی حمايت کرد


علی دايی سرمربی تيم پرسپوليس در گفت و گوی پس از بازی در مورد علی کريمی مورد سوال قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی او در مورد دفاع از علی کريمی گفت: حرف حق را زدم و پای آن با قدرت ايستاده ام، کريمی افتخار ملی ايران است او از بزرگترين بازيکنان فوتبال ايران بوده و مردم خاطرات خوشی از فوتبال او دارند.

طبق این گزارش دايی با اظهار تاسف از برخورد صورت گرفته با اين بازيکن ملی اظهار کرد : نبايد با اين بازيکن بدين گونه برخورد می کردند و اين به هيچ وجه شايسته کريمی نبود.

بر پايه اين گزارش علی دايی از اظهار نظر در خصوص محمد مايلی کهن خودداری کرد.

نخستين پيروزی شهرداری به کمک هواداران تراکتور

صنعت نفت با دومين شکست پياپی از رده نخست تا رده چهارم مشترک سقوط کرد. شهرداری با اتحاد هواداران خود با تراکتور شب سختی را برای تيم جنوبی در تبريز رقم زد. بيش از ۱۲ هزار نفر تماشاگر اين بازی بودند.

گل‌های تيم شهرداری توسط ميثم بائو در دقيقه ۳۴، سعيد دقيقی در دقيقه ۷۹ (از نقطه پنالتی) و علی کريمی در دقيقه ۸۹ به ثمر رسيد.

صنعت نفت آبادان، که کاسيميرو، سرمربی پرتغالی اش از نشستن بر روی نيمکت اين تيم محروم بود، دو بار توانست نتيجه را مساوی کرد. اما گل دقيقه آخر علی کريمی (بازيکن تيم شهرداری) اين تيم را با شکست رو در رو کرد. روح الله عرب در دقيقه ۱+۴۵ و اميد شريفی نسب در دقيقه ۸۰ برای صنعت نفت گل زدند.

بابک وسيله ‌بر، داور اين مسابقه رسول مير طرقی از صنعت نفت را اخراج کرد. اين داور پس از اعلام تکرار پنالتی شهرداری به دليل خطا و گل شدن ضربه دوم، به شدت با اعتراض نفتی ها رو به رو شد.
XS
SM
MD
LG