لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۰

پرسپوليس با سه گل به رده سوم رفت


پرسپوليس تهران در آخرين مسابقه هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، سه بر صفر پاس را در همدان شکست داد و به تنهايی در رده سوم جدول ايستاد.


نيمه نخست اين مسابقه سرد و بی روح و بدون گل بود. اما در نيمه دوم دو ارسال دقيق از علی کريمی برای ابراهيم توره، به گل اول انجاميد.


همچنین پاس عالی منصوری به حسين بادامکی به گل دوم پرسپوليس بدل شد تا پاس نيمه زمين خود را رها کند و با حمله های بی نتيجه زمينه ساز خوردن گل سوم شود. در به ثمر رسيدن گل سوم اشتباه محض علوی، بازيکن پيشين پرسپوليس، وهوشياری علی کريمی نقشی چشمگير داشت.


ابراهيم توره در دقيقه های ۶۴ و ۸۱ و حسين بادامکی در دقيقه ۶۸ گلهای خود را به ثمر رساندند.


روز شنبه ۲۳ آذر ورزشگاه شش هزار نفری همدان پر بود و به گزارش خبرگزاری فارس به مانند فصل گذشته بازار سياه چشمگيری در بيرون ورزشگاه به وجود آمد. شماری از تماشاگران با بليت هايی به داخل راه يافتند که به قيمتهای ده تا پانزده هزار تومان از بازار سياه خريداری شده بود.


در تيم پرسپوليس کريم باقری به دليل سه اخطاره بودن از بازی محروم و تماشاگر بازی بود و به جای او پژمان نوری از ابتدا بازی کرد. در بازی قبلی پرسپوليس در برابر سايپا نوری در جايگاه تماشاگران بازی بود.


علی کريمی با بازوبند کاپيتانی حضور خود را در پايه گذاری دو گل پرسپوليس مشخص کرد و در اواخر مسابقه تعويض شد. عليرضا نيکبخت واحدی از پرسپوليس نيز به مانند علوی از پاس روز بسيار ناموفقی را سپری کرد.


موفقترين بازيکن اين ديدار عليرضا حقيقی، دروازه بان پرسپوليس بود. ترکيب ناموفق پاس از روزهای بد وينگو بگوويچ، سرمربی کروآت تيم همدانی حکايت داشت که شايد در تعطيلات کوتاه زمستانی با دگرگونی هايی مواجه شود.


در آخرين دقيقه وقت تلف شده خطای اميد خورج روی عليرضا حقيقی باعث شد تا بازيکن تيم پاس دو اخطاره و اخراج شود.


پرسپوليس با اين پيروزی با ۳۳ امتياز به تنهايی در رده سوم ايستاد. اين تيم با استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان چهار امتياز فاصله دارد.


پرسپوليس با اين آرايش به ميدان رفت: علی رضا حقيقی – علی رضا محمد – رحمان رضايی – نبی الله باقريها – مجتبی شيری – مازيار زارع – حسين بادامکی – پژمان نوری (سپهر حيدری) – علی کريمی (هادی نوروزی) – علی رضا نيکبخت واحدی (محمد منصوری) و ابراهيم توره.


شکست فولاد در کرج


در مسابقه ديگر اين روز تيم سايپا در کرج سه بر دو تيم فولاد اهواز را شکست داد و در جدول رده بندی با ۲۰ امتياز در رده پانزدهم و در يک قدمی پاس قرار گرفت.


در کرج نيمه نخست با گلهای جواد آشتيانی در دقيقه ۱۳ و جلال حسينی در دقيقه ۳۴ دو بر يک به سود سايپا بود. تک گل تيم اهوازی را سهراب بختياری زاده در دقيقه ۲۵ به ثمر رساند. در دقيقه ۶۲ سيامک سرلک برای تيم فولاد گل تساوی بخش را زد. اما عيسی ترائوره در دقيقه ۶۵ گل برتری را برای سايپا زد و اين تيم با وجود دو اخطاره شدن و اخراج جواد آشتيانی، بازی را با برتری ده نفری به پايان برد.


اين اولين پيروزی سايپا به سرمربيگری محمد مايلی کهن پس از تساوی يک بر يک با پرسپوليس بود. مايلی کهن با دليل بروز اختلاف با صابر ميرقربانی او را از تيم کنار گذاشت.


در مشهد نيز اميرحسين پيروانی چند روز پس از گزينش به عنوان سرمربی ابومسلم به دليل نافرمانی بازيکنان از تمرين و به نوشته خبرگزاريهای داخلی «حفظ نکردن حرمت مربی»، از سمت خود اعلام کناره گيری کرد.


XS
SM
MD
LG